Cabonline emitterar seniora säkerställda obligationer om SEK 1 800 miljoner

Cabonline Group Holding AB (publ) ("Bolaget") har beslutat att emittera seniora säkerställda obligationer om SEK 1 800 miljoner ("Nya Obligationerna"). Bolaget har vidare för avsikt att  notera de Nya Obligationerna på Nasdaq Stockholm.

EJ FÖR DISTRIBUTION, DIREKT ELLER INDIREKT, INOM ELLER TILL USA ELLER TILL PERSON SOM ÄR FOLKBOKFÖRD ELLER BEFNNER SIG I USA ELLER INOM ELLER TILL NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR DISTRIBUTIONEN AV DETTA PRESSMEDDELANDE SKULLE VARA I STRID MED GÄLLANDE REGLER.

De Nya Obligationerna kommer att ha en rörlig ränta om 3m STIBOR plus 7,50 procent per år och kommer ha en förfallodag i december 2022. Emissionsdag är planerad till den 9 december 2019. Emissionslikviden kommer att användas för att refinansiera utestående skuld, inklusive de upp till SEK 2 000 000 000 (varav SEK 1 550 000 000 är utestående) seniora säkerställda obligationerna 2017/2020 med ISIN SE0009997075 ("Befintliga Obligationerna"), samt att finansiera Bolagets löpande verksamhet. Bolaget kommer som del av refinansieringen använda likviden från de Nya Obligationerna till att återköpa Befintliga Obligationer till ett nominellt belopp om totalt SEK 1 206 000 000. Återstående nominellt belopp om SEK 344 000 000 av de Befintliga Obligationerna som inte återköps av Bolaget kommer inlösas på inlösendagen den 19 december 2019, förutsatt att Villkoret (såsom definierat i meddelande om villkorad inlösen daterat den 25 november 2019) uppfylls.

Carnegie Investment Bank AB (publ) och Pareto Securities AS agerar som Bolagets finansiella rådgivare i samband med emissionen av de Nya Obligationerna.

För mer information, vänligen kontakta:

Johan Ryrberg, tf CFO, tel. +46 70 538 76 70

Cabonline är Nordens ledande taxiföretag med 3 000 anslutna åkerier och cirka 5 700 taxibilar i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Inom Cabonline finns en rad välkända varumärken som Flygtaxi, TaxiKurir, Norgestaxi, TOPCAB, Kovanen, Taxi Skåne, Taxi Väst, Umeå Taxi, Sverigetaxi och Taxi 4x27. Genom Cabonline får åkerierna tillgång till attraktiva kundavtal, stöd från branschledande teknikutveckling, samt nytta av stordriftsfördelar, effektiv service och en gemensam infrastruktur. Gruppen omsätter cirka 6,2 miljarder kronor och utför omkring  50 000 resor per dygn. För mer information www.cabonlinegroup.com.