Cabonline får fortsatt förtroende att köra färdtjänst i Stockholm

Nu har tilldelningsbeslutet kommit och Region Stockholm har i beslutet valt att ge Sverigetaxi, tillsammans med TaxiKurir, fortsatt förtroende att köra färdtjänst fram till och med mars 2026 i Stockholm. Avtalet kan förlängas upp till ytterligare ett år. Planerad avtalsstart 1 april 2023.

Sverigetaxi och TaxiKurir har sedan många år förtroendet att utföra olika typer av samhällsviktiga resor inom Stockholms Län.

- Vi är stolta och glada över att återigen få förnyat förtroendet och ser fram emot att även i framtiden få utveckla samarbetet med Region Stockholm. Det förnyade förtroendet driver oss framåt i vårt hållbarhets- och kvalitetsarbete. Vi är Nordens ledande taxiföretag och kommer att göra allt som står i vår makt att motsvara det här förtroendet genom fortsatta satsningar på utbildning, förbättrade villkor och mer effektiva tekniska plattformar, säger Charlotta Söderlund, VD Cabonline Stockholm.

Cabonlines pressjour, +46 70 456 58 07, press@cabonline.com

Om Cabonline Group:
Cabonline är Nordens ledande taxiföretag med cirka 2 500 anslutna åkerier och cirka 4 600 bilar i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Inom Cabonline finns en rad välkända varumärken som TaxiKurir, Taxi Skåne, Taxi Väst, Umeå Taxi, Sverigetaxi, TOPCAB, Norgestaxi, Kovanen och Taxi 4x27. Genom Cabonline får åkerierna tillgång till attraktiva kundavtal, stöd från branschledande teknikutveckling samt nytta av stordriftsfördelar, effektiv service och en gemensam infrastruktur. Gruppen omsatte 2021 cirka 4,5 Mdr SEK. För mer information: cabonlinegroup.com