Cabonline Group emitterar seniora säkerställda obligationer om 1 550 miljoner kronor

Cabonline Group, genom moderbolaget Ixat Intressenter AB (Publ), har den 12 juni 2017 emitterat säkerställda obligationer om SEK 1 550 miljoner.

Obligationslikviden kommer att användas för att refinansiera existerande lån, men även för att finansiera koncernens fortsatta tillväxt och allmänna ändamål i verksamheten.

Obligationerna har en rörlig ränta uppgående till STIBOR 3m + 5,5% och har ett slutförfall i juni 2020. Obligationerna kommer att bli noterade på Nasdaq Stockholm.

-Vi är mycket nöjda med det stora intresset från investerare i vår första obligationsemission som snabbt blev övertecknad. Vi ser det som en positiv bekräftelse på vår affärsmodell och kapitaltillskottet ger Cabonline Group en god beredskap för fortsatt expansion, säger Thomas Ekman, vd Cabonline Group.

Carnegie Investment Bank och Danske Bank A/S har agerat Joint Bookrunners i transaktionen.

För ytterligare information kontakta:

Thomas Ekman, VD Cabonline Group tel +4670 426 4707

Olof Fransson, CFO Cabonline Group tel +4670 517 2022

Pernilla Oldmark, CCO Cabonline Group tel +4670 426 4545

Cabonline Group är en av Europas ledande teknik och serviceleverantörer till taxi och transportbranschen. I Sverige och Norge är ca 3500 åkerier anslutna med tillsammans ca 7000 fordon under olika varumärken, bl.a. Taxi Kurir, Taxi 020, Norgestaxi, TOPCAB, Taxi Skåne och Sverigetaxi. Åkerierna får genom Cabonline Group attraktiva kundavtal, branschledande teknikutveckling och tillgång till stordriftsfördelar och infrastruktur. Gruppen omsätter cirka 5,6 miljarder kronor och utför drygt 60 000 resor per dygn. www.cabonline.com.

Taggar: