• Cabonline Group AB/

Cabonline Group Holding AB (publ) erhåller vissa godkännande från Nordic Trustee & Agency AB (publ) med anledning av en framtida refinansiering

Cabonline Group Holding AB (publ) ("Bolaget") erhåller vissa godkännande för sin refinansiering från Nordic Trustee & Agency AB (publ) som agent för innehavarna av Bolagets utestående SEK 2 000 000 000 seniora säkerställda obligationer 2017/2020 med ISIN SE0009997075 ("Obligationerna").

Bolaget har den 25 november 2019 lämnat villkorat meddelande om förtidsinlösen av Obligationerna den 19 december 2019. Förtidsinlösen är villkorad av att Bolaget emitterar SEK-denominerade seniora säkerställda obligationer ("Nya Obligationerna") och ingår en ny super senior revolverande kreditfacilitet, i båda fallen innan den 12 december 2019 ("Avstämningsdagen") i syfte att bland annat refinansiera Obligationerna ("Refinansieringen"). För att Bolaget ska kunna genomföra Refinansieringen kommer Bolaget att förvärva Obligationer från vissa innehavare av Obligationerna (genom att använda medel från de Nya Obligationerna) och makulera sådana Obligationer som förvärvats av Bolaget. Bolaget kommer även att ställa säkerhet till förmån för obligationsinnehavarna och agenten av de Nya Obligationerna över ett bankkonto (till vilket nettolikviden från de Nya Obligationerna (med undantag för likvid som används för att förvärva Obligationer) kommer att betalas).

På Bolagets begäran har Nordic Trustee & Agency AB (publ), såsom agent för innehavarna av Obligationerna, godkänt vissa undantag från klausul 10.2 (Purchase of Notes by the Issuer) och klausul 13.4 (Market Loans) i villkoren för Obligationerna i syfte att tillåta sådan makulering av relevanta Obligationer samt ställande av sådan pant över bankkonto.

För mer information, vänligen kontakta:

Johan Ryrberg, tf CFO, tel. +46 70 538 76 70

Cabonline är Nordens ledande taxiföretag med 3 000 anslutna åkerier och cirka 5 700 taxibilar i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Inom Cabonline finns en rad välkända varumärken som Flygtaxi, TaxiKurir, Norgestaxi, TOPCAB, Kovanen, Taxi Skåne, Taxi Väst, Umeå Taxi, Sverigetaxi och Taxi 4x27. Genom Cabonline får åkerierna tillgång till attraktiva kundavtal, stöd från branschledande teknikutveckling, samt nytta av stordriftsfördelar, effektiv service och en gemensam infrastruktur. Gruppen omsätter cirka 6,2 miljarder kronor och utför omkring  50 000 resor per dygn. För mer information www.cabonlinegroup.com.