Cabonline Group Holding AB (publ) kommer att skjuta upp räntebetalningar som förfaller i oktober 2024

Cabonline Group Holding AB (publ) (”Bolaget” eller ”Cabonline”), har idag beslutat att i enlighet med villkoren för sina utfärdade obligationer - ISIN SE0017767346 ”Befintliga Obligationer / Existing Notes ” samt ISIN SE0020849818 ”Förhöjda Obligationer / Elevated Notes” - att skjuta upp räntebetalningar i enlighet med punkt 10.4 i villkoren för respektive obligation samt i enlighet med vad som följer nedan. Åtgärden vidtas för att stärka likviditeten.

• Räntebetalning om SEK 10 972 682 kommer att göras på de Förhöjda Obligationerna / Elevated Notes,
  • Ingen räntebetalning kommer att göras på de Befintliga Obligationerna / Existing Notes.

Full räntebetalning om SEK 7 155 556 kommer att göras på räntebetalningar avseende ISIN SE0020849800 (”Nya Obligationer / New Notes”).

Förfallodagen för räntebetalningar på alla obligationer är den 19 oktober 2024.

Beslutet är fattat utifrån att Bolagets cash pool den 30 september hade Bolagets cash pool ett saldo på MSEK 188 och betalningar i överföring utgjorde inte fritt tillgängliga medel om MSEK 19. Räntebetalningarna i oktober uppgår till MSEK 50. Likviditetsgränsen på MSEK 150 underskrids således med MSEK 32, vilket utgör den uppskjutna räntebetalningen.

Erik Skånsberg, CFO, tel +46 79 062 38 84, erik.skansberg@cabonline.com

Denna information är sådan information som Cabonline Group Holding AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning 596/2014. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande vid den tidpunkt som anges av Cabonlines nyhetsdistributör vid publiceringen av detta pressmeddelande.

Cabonline är Nordens ledande taxiföretag med cirka 2 200 anslutna åkerier och cirka 4 000 bilar i Sverige, Norge och Finland. Inom Cabonline finns en rad välkända varumärken som Sverigetaxi, TaxiKurir, Taxi Skåne, TOPCAB, Umeå Taxi, Norgestaxi, Fixu Taxi, Kovanen och Flygtaxi. Genom Cabonline får åkerierna tillgång till attraktiva kundavtal, stöd från branschledande teknikutveckling samt nytta av stordriftsfördelar, effektiv service och en gemensam infrastruktur. Gruppen omsatte 2023 cirka 5,6 Mdr SEK. För mer information: cabonlinegroup.com