Cabonline Group utnämner Charlotta Söderlund till VD och koncernchef

Styrelsen i Cabonline Group meddelar idag att Charlotta Söderlund, som sedan den 2 april har varit tillförordnad VD och koncernchef, nu har utnämnts till VD och koncernchef. Charlotta har parallellt med sin roll som tillförordnad VD fortsatt att inneha sin tidigare position som Chief Operating Officer (COO).

Charlotta rekryterades till Cabonline 2017 och har över 18 års erfarenhet inom taxibranschen. Hon har varit en central del av Cabonlines ledningsteam och har spelat en avgörande roll i Cabonlines operativa framgångar och strategiska utveckling.

- Vi är mycket glada över att kunna meddela att Charlotta Söderlund nu tar steget upp som vår nya VD och koncernchef. Med hennes gedigna erfarenhet, djupa förståelse för vår verksamhet och starka ledarskap är vi övertygade om att Charlotta kommer att fortsätta driva Cabonline framåt på ett framgångsrikt sätt, säger Peter Viinapuu, styrelseordförande i Cabonline Group.

Som COO har Charlotta ansvarat för att optimera Cabonlines operativa processer och stärka kärnverksamheter. Under sin tid som tillförordnad VD har Charlotta visat prov på ett starkt och inkluderande ledarskap samt förmåga att navigera genom en utmanande period med fortsatt fokus på tillväxt och utveckling.

- Jag är hedrad över att få fortsätta leda och driva Cabonline framåt in i nästa fas av vår utveckling och stärka vår position på den nordiska marknaden som VD och koncernchef. Vi har ett fantastiskt team och jag ser fram emot att tätt tillsammans med dem fortsätta utveckla vår verksamhet. Vi kommer att fokusera på att vara relevanta för våra kunder, resenärer, åkare och förare samt uppnå hållbar och lönsam tillväxt. Min ambition och målsättning är att öka vårt kundfokus och kvalitet genom att inkludera och skapa delaktighet i vår utvecklingsresa framåt. Jag är övertygad om och brinner för att ett tydligt kundfokus skapar värde för alla, säger Charlotta Söderlund.

För mer information, vänligen kontakta
Peter Viinapuu, styrelseordförande, tel +46 +46 76 641 10 06‬, peter@vgruppen.com
Charlotta Söderlund, tel +46 70 453 77 70‬, charlotta.weigel@cabonline.com‬‬‬

Denna information är sådan information som Cabonline Group Holding AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 juli 2024 kl. 15:00 CET.

Cabonline är Nordens ledande taxiföretag med cirka 2 200 anslutna åkerier och cirka 4 100 bilar i Sverige, Norge och Finland. Inom Cabonline finns en rad välkända varumärken som TaxiKurir, Taxi Skåne, Taxi Väst, Umeå Taxi, Sverigetaxi, TOPCAB, Norgestaxi, Kovanen och Flygtaxi. Genom Cabonline får åkerierna tillgång till attraktiva kundavtal, stöd från branschledande teknikutveckling samt nytta av stordriftsfördelar, effektiv service och en gemensam infrastruktur. Gruppen omsatte 2023 cirka 5,6 Mdr SEK. För mer information: cabonlinegroup.com