Cabonline håller bolags- och investerarpresentation

Cabonline kommer att hålla en investerarpresentation, för närvarande schemalagd till tisdagen den 30 juni 2020, och dessförinnan publicera en bolagspresentation på måndagen den 29 juni 2020.

Cabonline Group Holding AB (publ) ("Bolaget") kommer att hålla en investerarpresentation, för närvarande schemalagd till kl. 10.00 tisdagen den 30 juni 2020. Innan investerarpresentationen kommer Bolaget att på måndagen den 29 juni 2020 publicera en bolagspresentation innehållandes viss information avseende perioden april – juni 2020. Bolagspresentationen kommer att hållas tillgänglig på Bolagets webbplats.

Peter Viinapuu, CEO, tel +46 76 641 1006
Anneli Lindblom CFO, tel +46 76 593 8400

Cabonline är Nordens ledande taxiföretag med 3 000 anslutna åkerier och cirka 5 700 taxibilar i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Inom Cabonline finns en rad välkända varumärken som TaxiKurir, Norgestaxi, TOPCAB, Kovanen, Taxi Skåne, Taxi Väst, Umeå Taxi, Sverigetaxi och Taxi 4x27. Genom Cabonline får åkerierna tillgång till attraktiva kundavtal, stöd från branschledande teknikutveckling, samt nytta av stordriftsfördelar, effektiv service och en gemensam infrastruktur. Gruppen omsätter cirka 6,5 miljarder kronor och utför omkring 45 000 resor per dygn. För mer information besök www.cabonlinegroup.com.