Cabonline kommer att publicera en Business Update

Cabonline Group Holding AB (publ) kommer att publicera en Business Update, som för närvarande är schemalagd till 24 september 2021 klockan 08:00 (CET).

I delårsrapporten april-juni 2021 kommunicerades att Cabonlines huvudägare H.I.G, styrelsen och ledningen inlett en strategisk översyn av Cabonlines framtid, finansiering och utveckling och även anlitat externa rådgivare som stöd i denna process.

Den initierade strategiska översynen går enligt plan och mot den bakgrunden kommer Cabonline att publicera en Business Update till marknaden.

Publiceringen är planerad till den 24 september 2021 klockan 08:00 (CET) och kommer att finnas tillgänglig på Cabonlines webbplats cabonlinegroup.com

För mer information, vänligen kontakta:
Dag Kibsgaard-Petersen, CEO, tel. + 47 400 11 981, dag.kibsgaard-petersen@cabonline.com
Petter Lindkvist, CFO, tel. +46 70 831 25 50, petter.lindkvist@cabonline.com

Om Cabonline
Cabonline är Nordens ledande taxiföretag med cirka 2 500 anslutna åkerier och cirka 4 300 bilar i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Inom Cabonline finns en rad välkända varumärken som TaxiKurir, Taxi Skåne, Taxi Väst, Umeå Taxi, Sverigetaxi, TOPCAB, Norgestaxi, Kovanen och Taxi 4x27. Genom Cabonline får åkerierna tillgång till attraktiva kundavtal, stöd från branschledande teknikutveckling samt nytta av stordriftsfördelar, effektiv service och en gemensam infrastruktur. Gruppen omsatte 2020 cirka 4,2 Mdr SEK. För mer information, www.cabonlinegroup.com