Cabonline lämnar meddelande om villkorad inlösen av utestående obligationer

Cabonline Group Holding AB (publ) ("Bolaget") har idag informerat innehavarna av SEK 2 200 000 000 seniora säkerställda obligationer 2019/2022 med ISIN SE0013409398 ("Obligationerna") om sin avsikt att inlösa Obligationerna, villkorat av bl.a. utfärdande av nya obligationer och ingående av ny super senior revolverande facilitet.

EJ FÖR DISTRIBUTION, DIREKT ELLER INDIREKT, INOM ELLER TILL USA ELLER TILL PERSON SOM ÄR FOLKBOKFÖRD ELLER BEFNNER SIG I USA ELLER INOM ELLER TILL NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR DISTRIBUTIONEN AV DETTA PRESSMEDDELANDE SKULLE VARA I STRID MED GÄLLANDE REGLER.

Villkorad förtidsinlösen

I dag, den 24 mars 2022, har Bolaget skickat villkorat meddelande om förtidsinlösen till varje part registrerad på väderpapperskonto som direktregistrerad ägare och auktoriserad förvaltare enligt i skuldboken avseende Obligationerna den 23 mars 2022.

Förutsatt att Villkoret (såsom definierat nedan) uppfylls kommer inlösen att ske den 28 April 2022 ("Inlösendagen"). Obligationerna kommer inlösas till ett belopp om 103,750 procent av nominellt belopp (dvs. SEK 1 296 875 per obligation) ("Inlösenpriset") plus per Inlösendagen (i) upplupen men obetald ränta (inklusive upplupen men obetald ränta hänförlig till Margin Increase under Interest Periods som slutar efter Effective Date men under eller innan den 30 september 2021 (i varje fall såsom definierat i villkoren för Obligationerna)). Inlösenbeloppet kommer att betalas ut till varje person som är registrerad på värdepapperskonto som direktregistrerad ägare eller auktoriserad förvaltare av Obligationerna enligt skuldboken vid stängningsdags den 21 April 2022, d.v.s. fem (5) bankdagar före Inlösendagen ("Avstämningsdagen"). I samband med inlösen ska Obligationerna avnoteras från Nasdaq Stockholm. Sista dagen för handel i Obligationerna för att handeln ska bli registrerad i skuldboken på Avstämningsdagen kommer vara 19 April 2022.

Förtidsinlösen av Obligationerna är villkorad av att Bolaget emitterar SEK-denominerade seniora säkerställda hållbarhetslänkade obligationer ("Nya Obligationerna") och ingår en ny super senior revolverande kreditfacilitet, i båda fallen innan Avstämningsdagen i syfte att bland annat refinansiera Obligationerna ("Villkoret"). Uppfyllandet av Villkoret kommer att bekräftas till innehavarna av Obligationerna ("Obligationsinnehavarna") genom ett pressmeddelande innan Avstämningsdagen. Om Villkoret inte har uppfyllts innan Avstämningsdagen kommer inlösen inte att ske och det kommer i så fall bekräftas till Obligationsinnehavarna genom ett pressmeddelande innan Avstämningsdagen.

Bolaget har mandaterat Pareto Securities AS ("Sole Bookrunner") att undersöka möjligheten att emittera de Nya Obligationerna.

Erbjudande om att återköpa Obligationerna i samband med tecknande av Nya Obligationer

I samband med emissionen av de Nya Obligationerna kan Obligationsinnehavare kontakta Sole Bookrunner (se nedan angivna kontaktuppgifter) för att ansöka om tecknande av Nya Obligationer (genom en ansökningsblankett att tillhandahållas av Sole Bookrunner). Obligationsinnehavare som på korrekt vis ansöker om att teckna Nya Obligationer kommer, i den utsträckning de i tilldelningsprocessen tilldelas Nya Obligationer av Sole Bookrunner, kunna få sina Obligationer (begränsat till det totala nominella beloppet för de Nya Obligationer som allokeras) återköpta av Bolaget, eller på Bolagets vägnar, innan Avstämningsdagen med medel från de Nya Obligationerna till ett pris om 103,750 procent av nominellt belopp (dvs. SEK 1 296 875  per obligation) ("Tidigare Inlösenpriset") plus upplupen men obetald ränta (inklusive upplupen men obetald ränta hänförlig till Margin Increase under Interest Periods som slutar efter Effective Date men under eller innan den 30 september 2021 (i varje fall såsom definierat i villkoren för Obligationerna))

Obligationsinnehavare som ansöker om tecknande av Nya Obligationer i book building-processen måste tillse att Sole Bookrunner erhåller en fullständig och giltig ansökan senast kl 17.00 CET den 25 mars 2022 ("Sista Ansökningsdagen"). Inlämning av ansökan kommer vara föremål för tillämplig fördelningspolicy som anges i den relevanta ansökningsblanketten. Följaktligen finns det inte någon garanti för att en Obligationsinnehavare som skickar in en ansökan kommer att tilldelas sin fullständiga begärda tilldelning av Nya Obligationer eller några Nya Obligationer alls. Vidare kan alla sådana ansökningar som är ofullständiga, felaktiga eller ogiltiga, eller tillhandahållna efter Sista Ansökningsdagen, enligt Bolagets och Sole Bookrunners bedömning, bortses från vid tilldelningsprocessen av de Nya Obligationerna.

Kontaktuppgifterna till Sole Bookrunner är:

Pareto Securities AS: Anders Høyem, Fixed Income Sales, tel. +47 24 13 21 10

Fredrik Lundqvist, acting CFO, tel. +46(0)70-552 80 25

Denna information är sådan information som Cabonline Group Holding AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 24 mars 2022 kl. 0800 CET.

Om Cabonline Group:
Cabonline är Nordens ledande taxiföretag med cirka 2 600 anslutna åkerier och cirka 4 600 bilar i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Inom Cabonline finns en rad välkända varumärken som TaxiKurir, Taxi Skåne, Taxi Väst, Umeå Taxi, Sverigetaxi, TOPCAB, Norgestaxi, Kovanen och Taxi 4x27. Genom Cabonline får åkerierna tillgång till attraktiva kundavtal, stöd från branschledande teknik och effektiv service där en gemensam infrastruktur resulterar i stordriftsfördelar. Under 2021 omsatte Cabonline cirka 4,5 Mdr SEK. För mer information, cabonlinegroup.com