Cabonline publicerar en Business Update

Cabonline Group Holding AB (publ) (”Bolaget”) publicerar en Business Update med en prognos för helåret 2021 och utvecklingen av resevolymerna, vilket framgick av pressmeddelandet den 21 september 2021.

Bolaget har sett en positiv utveckling de senaste månaderna med ökad efterfrågan i alla kundsegment.

”Givet det ökade resandet har vi en positiv syn på utvecklingen de kommande månaderna förutsatt att öppnandet av samhället fortsätter”, säger Dag Kibsgaard-Petersen, vd och koncernchef Cabonline Group.

Not: Rullande 4-veckors genomsnitt för Sverige (exklusive region Mitt och Taxi Väst) och Norge

Justerad EBITDA 2021 beräknas uppgå till ~ 310 MSEK.

I delårsrapporten april-juni 2021 kommunicerades att Cabonlines huvudägare H.I.G, styrelsen och ledningen inlett en strategisk översyn av Cabonlines framtid, finansiering och utveckling och även anlitat rådgivare som stöd i denna process. Den strategiska översynen går enligt plan.

Pressmeddelandet finns tillgängligt på Cabonlines webbplats cabonlinegroup.com

Dag Kibsgaard-Petersen, CEO, tel. + 47 400 11 981, dag.kibsgaard-petersen@cabonline.com
Petter Lindkvist, CFO, tel. +46 70 831 25 50, petter.lindkvist@cabonline.com

Denna information är sådan information som Cabonline Group Holding AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 24 september klockan 08:00 (CET).

Om Cabonline
Cabonline är Nordens ledande taxiföretag med cirka 2 500 anslutna åkerier och cirka 4 300 bilar i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Inom Cabonline finns en rad välkända varumärken som TaxiKurir, Taxi Skåne, Taxi Väst, Umeå Taxi, Sverigetaxi, TOPCAB, Norgestaxi, Kovanen och Taxi 4x27. Genom Cabonline får åkerierna tillgång till attraktiva kundavtal, stöd från branschledande teknikutveckling samt nytta av stordriftsfördelar, effektiv service och en gemensam infrastruktur. Gruppen omsatte 2020 cirka 4,2 Mdr SEK. För mer information, cabonlinegroup.com