Cabonline vinner avtal för serviceresor i Region Västmanland

Cabonline har fått förnyat förtroende från Region Västmanland att utföra serviceresor i länet under fyra år, med möjlighet till förlängning upp till ytterligare fyra år. Avtalet omfattar över 240 fordon, vilket är en utökning från nuvarande uppdrag.

– Det nya avtalet ger oss goda förutsättningar att vidareutveckla en hållbar verksamhet med hög leveranskvalitet för Region Västmanland och dess resenärer. Dessutom stärker det våra anslutna åkare och förare i regionen, säger Sasa Vejzovic, Head of B2P & B2B Solutions, Cabonline.

Cabonline, med bland annat varumärkena Taxi Kurir, Sverigetaxi och Taxi Västerås, har under många år haft förtroendet att utföra samhällsviktiga resor i Västmanland. Det nya avtalet träder i kraft den 1 november 2025 och innebär fortsatt förtroende att utföra serviceresor i regionen de kommande fyra åren. Avtalet kan därefter förlängas i ytterligare två plus två år.

– Vi är stolta och glada över att återigen få förnyat förtroende att erbjuda denna viktiga service. Vi ser fram emot att utveckla samarbetet med Region Västmanland även i framtiden, avslutar Sasa Vejzovic.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Pressjour Cabonline Group, tel +46 70 456 58 07, press@cabonline.com

Cabonline är Nordens ledande taxiföretag med cirka 2 200 anslutna åkerier och cirka 4 000 bilar i Sverige, Norge och Finland. Inom Cabonline finns en rad välkända varumärken som Sverigetaxi, TaxiKurir, Taxi Skåne, TOPCAB, Umeå Taxi, Norgestaxi, Fixu Taxi, Kovanen och Flygtaxi. Genom Cabonline får åkerierna tillgång till attraktiva kundavtal, stöd från branschledande teknikutveckling samt nytta av stordriftsfördelar, effektiv service och en gemensam infrastruktur. Gruppen omsatte 2023 cirka 5,6 Mdr SEK. För mer information: cabonlinegroup.com

Taggar: