Inbjudan till analytiker- och pressträff för presentation av Q2 2020

Efter offentliggörandet av delårsrapporten för Cabonline Group Holding AB (publ) ("Bolaget") för april-juni 2020 bjuder Bolaget in analytiker och media till en videokonferens fredagen den 21 augusti 2020, kl. 10.00 CET.

Cabonlines VD, Peter Viinapuu, kommer att presentera företagets delårsrapport för perioden april - juni 2020. Efter presentationen är VD och CFO, Anneli Lindblom, tillgängliga för frågor. Delårsrapporten offentliggörs torsdag 20 augusti 2020 kl 13.00 CET.

För registrering till videomötet, vänligen kontakta Sofia Myrevik, Group Communications, för inloggningsuppgifter: sofia.myrevik@cabonline.com eller +46 70-341 46 38.

Peter Viinapuu, CEO, tel +46 76 641 1006
Anneli Lindblom CFO, tel +46 76 593 8400

Cabonline är Nordens ledande taxiföretag med 3 000 anslutna åkerier och cirka 5 700 taxibilar i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Inom Cabonline finns en rad välkända varumärken som TaxiKurir, Norgestaxi, TOPCAB, Kovanen, Taxi Skåne, Taxi Väst, Umeå Taxi, Sverigetaxi och Taxi 4x27. Genom Cabonline får åkerierna tillgång till attraktiva kundavtal, stöd från branschledande teknikutveckling, samt nytta av stordriftsfördelar, effektiv service och en gemensam infrastruktur. Gruppen omsätter cirka 6,5 miljarder kronor och utför omkring 45 000 resor per dygn. För mer information besök www.cabonlinegroup.com.