Johan Ryrberg ny CFO för Cabonline Group

Johan Ryrberg börjar idag den 8 oktober 2019 som CFO för Cabonline Group och efterträder därmed Olof Fransson tills vidare. Johan kommer närmast från Ovako där han varit CFO i tre år.

”Olof kom till Cabonline 2015 och har genom sitt stora engagemang och kunnande bidragit till företagets utveckling och konsolidering av verksamheten. Vi fokuserar nu på att öka tempot i det tidigare aviserade förändringsarbetet med att bygga ett taxiföretag i världsklass och där är jag övertygad om att Johan kommer spela en nyckelroll och bidra med sin gedigna erfarenhet. Olof Fransson och jag har gemensamt kommit överens om att Olof lämnar Cabonline. Olof kommer tillsammans med Johan Ryrberg säkerställa en smidig överlämning,” säger Peter Viinapuu, koncernchef.

Jag vill tacka Olof för hans fina insatser och samtidigt välkomna Johan till Cabonline”, säger Peter Viinapuu, koncernchef.

För information:
Peter Viinapuu, CEO, tel +46 76 641 1006

Johan Ryrberg CFO, tel +46 70 538 7670

Cabonline är Nordens ledande taxiföretag med 3 000 anslutna åkerier och cirka 5 700 taxibilar i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Inom Cabonline finns en rad välkända varumärken som TaxiKurir, Norgestaxi, TOPCAB, Kovanen, Taxi Skåne, Taxi Väst, Umeå Taxi, Sverigetaxi och Taxi 4x27. Genom Cabonline får åkerierna tillgång till attraktiva kundavtal, stöd från branschledande teknikutveckling, samt nytta av stordriftsfördelar, effektiv service och en gemensam infrastruktur. Gruppen omsätter cirka 6,2 miljarder kronor och utför omkring 50 000 resor per dygn. För mer information www.cabonlinegroup.com.