Kommuniké från årsstämman i Cabonline Group Holding AB (publ) den 7 maj 2020

Fastställande av ansvarsfrihet
Stämman fastställde moderbolagets och koncernens resultat- och balansräkningar. Styrelseledamöterna och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2019.

Behandling av resultat
Stämman beslutade att ingen utdelning ska lämnas för räkenskapsåret 2019 och att resultatet ska balanseras i ny räkning.

Styrelse och arvoden
Stämman beslutade om omval av styrelseledamöterna Jon Risfelt, Andreas Rosenlew, Anna Söderblom, Carl Harring och James Mitchell för tiden intill slutet av nästa årsstämma och att inga suppleanter skulle utses. Jon Risfelt omvaldes till styrelseordförande. Stämman beslutade vidare att arvode till styrelsens ordförande ska utgå med 700 000 SEK (2019: 600 000 SEK) samt med 233 000 SEK (2019: 200 000 SEK) till respektive övrig stämmovald ledamot. Arvode för revisionsutskottets ordförande ska utgå med 100 000 SEK (2019: oförändrat) samt med 60 000 SEK (2019: oförändrat) till övriga ledamöter i revisionsutskottet. Arvode för ersättningsutskottets ordförande ska utgå med 50 000 SEK (2019: oförändrat) samt med 20 000 SEK (2019: oförändrat) till övrig ledamot i ersättningsutskottet.

Revisorer
Ernst & Young AB valdes till revisor för tiden intill slutet av nästa årsstämma. Ernst & Young AB har utsett den auktoriserade revisorn Andreas Nyberg till huvudansvarig revisor.

Ersättning till ledande befattningshavare
Stämman beslutade om riktlinjer för ersättning till ledande befattningshavare i enlighet med styrelsens förslag.

Valberedning
Stämman antog ordning för valberedningens tillsättande och instruktioner avseende dess arbete.

Konstituerande styrelsesammanträde
Vid ett konstituerande styrelsesammanträde i anslutning till årsstämman valdes Jon Risfelt, Anna Söderblom och James Mitchell till ledamöter i revisionsutskottet med Anna Söderblom som utskottets ordförande. Till ledamöter av ersättningsutskottet valdes Jon Risfelt och Carl Harring med Jon Risfelt som utskottets ordförande.

Cabonlines pressjour, +46 70 456 58 07, press@cabonline.com

Cabonline är Nordens ledande taxiföretag med 3 000 anslutna åkerier och cirka 5 700 taxibilar i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Inom Cabonline finns en rad välkända varumärken som TaxiKurir, Norgestaxi, TOPCAB, Kovanen, Taxi Skåne, Taxi Väst, Umeå Taxi, Sverigetaxi och Taxi 4x27. Genom Cabonline får åkerierna tillgång till attraktiva kundavtal, stöd från branschledande teknikutveckling, samt nytta av stordriftsfördelar, effektiv service och en gemensam infrastruktur. Gruppen omsätter cirka 6,5 miljarder kronor och utför omkring 45 000 resor per dygn. För mer information besök www.cabonlinegroup.com.