Kvalitetsvecka för alla taxifordon i Cabonline Stockholm

Under första veckan i december kontrollerar Cabonline Stockholm samtliga anslutna taxifordon. Den interna besiktningen sker halvårsvis för att säkerställa att alla rutiner och kvalitetsbestämmelser följs. Det är oftare än den lagstadgade årliga kontrollen. Givet pandemin tas stor hänsyn till att bilarna kommer utspritt och att ingen kliver ur fordonen.

Under den gångna veckan har nära på samtliga fordon inom TOPCAB, Taxi Kurir och Sverigetaxi besiktigats. Det handlar bland annat om att kontrollera att alla har vinterdäck, rätt prisinformation, kalibrerat alkolås och ett stort antal kriterier som uppdragsgivarna inom kommunen och regionen ställer på fordon och förare.

Vi genomför kvalitetsveckan för att säkerställa att vi uppfyller den kvalitet vi lovar både uppdragsgivare och resenärer. Det ser mycket bra ut i stort, vi ser detta som ett tillfälle att bli ännu bättre. Stämningen är god trots att tiderna är tuffa för förarna och att vi måste göra veckan Coronaanpassad i år, säger Magnus Klintbäck, chef Cabonline Stockholm.

Kontrollerna sker efter en slinga med olika stopp, för att sprida ut alla medverkande på en större yta. Taxibussarna kontrolleras utomhus medan taxibilar kör in i Stinsens garage i Häggvik. Nästa kvalitetsvecka planeras till våren 2021.

Utöver fordonskontrollen är Cabonline anslutna till BKY, Behörighetskontroll av yrkesförare. Det är en automatisk digital kontroll av förarens behörigheter, som körs varje natt.

Cabonlines pressjour, +46 70 456 58 07, press@cabonline.com

Cabonline är Nordens ledande taxiföretag med 3 000 anslutna åkerier och cirka 5 700 taxibilar i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Inom Cabonline finns en rad välkända varumärken som TaxiKurir, Norgestaxi, TOPCAB, Kovanen, Taxi Skåne, Taxi Väst, Umeå Taxi, Sverigetaxi och Taxi 4x27. Genom Cabonline får åkerierna tillgång till attraktiva kundavtal, stöd från branschledande teknikutveckling, samt nytta av stordriftsfördelar, effektiv service och en gemensam infrastruktur. Gruppen omsätter cirka 6,5 miljarder kronor och utför omkring 45 000 resor per dygn. För mer information besök www.cabonlinegroup.com.