Nedskrivning av goodwill i Cabonlines bokslutskommuniké 2018

Som en följd av den årliga översynen avseende nedskrivningsbehov kommer Cabonline att göra en ej kassaflödespåverkande nedskrivning av goodwill relaterat till den finska verksamheten om cirka 155 MSEK. Goodwillen härstammar från förvärven av Kovanen, Maankkan Taksi och Inva-Taksi i Finland under 2017.

Nedskrivningen påverkar ej kassaflödet, däremot påverkar den rörelseresultatet för 2018 negativt i segment Finland. Den långsiktiga strategin att verka i och växa på den finska marknaden efter avregleringen i juli 2018 kvarstår som tidigare. Samtliga belopp är oreviderade och det slutliga beloppet kommer att publiceras i Bokslutskommunikén 2018.

För information:
Olof Fransson, CFO tel +46 705 17 20 22

Denna information är sådan information som Cabonline Group Holding AB (publ) är skyldigt att
offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom
ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 18 januari 2019 kl 18.30 CET.

Cabonline är Nordens ledande taxiföretag med 2 700 anslutna åkerier och cirka 5 300 fordon i Sverige, Norge och Finland. Inom Cabonline finns en rad välkända varumärken som TaxiKurir, Norgestaxi, TOPCAB, Kovanen, Taxi Skåne, Taxi Väst, Umeå Taxi och Sverigetaxi. Genom Cabonline får åkerierna tillgång till attraktiva kundavtal, stöd från branschledande teknik-utveckling, samt nytta av stordriftsfördelar, effektiv service och en gemensam infrastruktur. Gruppen omsätter cirka 5,7 miljarder kronor och utför omkring 50 000 resor per dygn. För mer information www.cabonline.com.