Petter Lindkvist ny CFO för Cabonline Group

Cabonline har utsett Petter Lindkvist till ny CFO och han tillträder tjänsten 1 juni. Petter har varit tf CFO sedan december 2020 och kommer att fortsätta ingå i koncernledningen.

Petter Lindkvist har varit med att om att effektivisera bolaget inför marknadsförutsättningarna som förväntas efter pandemin. Han kommer fortsatt ha fokus på att Cabonline är väl positionerat inför framtiden. Petter började i bolaget 2017 och har succesivt utvecklats i olika roller, bland annat som chefscontroller. Han har tidigare erfarenhet som analytiker på PwC med fokus på finansiell due diligence.

• Jag är mycket glad över rekryteringen av Petter Lindkvist. Han har den kompetens och erfarenhet som Cabonline behöver när vi fortsätter vår spännande nordiska resa efter Covid-19. Vi fokuserar nu på att öka tempot i förändringsarbetet och där är jag övertygad om att Petter kommer spela en nyckelroll, säger Dag Kibsgaard-Petersen, CEO.

• Cabonline är inne i ett mycket spännande skede och jag tror att min erfarenhet av tidigare faser kan komma till nytta i min roll som CFO. Jag ser fram emot att tillsammans med mina kollegor fortsätta utvecklingen av Cabonline, som säkerställer att vi ger positiva effekter för Cabonlines kunder, transportörer, förare och ägare, säger Petter Lindkvist.

För information, vänligen kontakta:
Dag Kibsgaard-Petersen, CEO, tel +47 400 11 981
Petter Lindkvist CFO, tel +46 70 831 25 50

Om Cabonline
Cabonline är Nordens ledande taxiföretag med cirka 2 500 anslutna åkerier och cirka 4 400 bilar i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Inom Cabonline finns en rad välkända varumärken som TaxiKurir, Taxi Skåne, Taxi Väst, Umeå Taxi, Sverigetaxi, TOPCAB, Norgestaxi, Kovanen och Taxi 4x27. Genom Cabonline får åkerierna tillgång till attraktiva kundavtal, stöd från branschledande teknikutveckling samt nytta av stordriftsfördelar, effektiv service och en gemensam infrastruktur. Gruppen omsatte 2020 cirka 4,2 Mdr SEK. För mer information, www.cabonlinegroup.com