Taxi fungerar nu åter

Den tidigare IT-driftstörningen som påverkade TaxiKurir, Sverigetaxi, TOPCAB, Taxi Skåne, Umeå Taxi, Taxi Jönköping, Taxi Väst, Taxi Västerås, Örebro Läns Taxi, Taxi Stor & Liten, Norgestaxi och 4x27 resenärer som bokat taxi, färdtjänst, skolskjuts och sjukresor är nu löst.

Bokning och leverans av taxibilar, färdtjänst, skolskjuts och sjukresor fungerar nu åter sedan klockan 18 idag.

- Vi beklagar verkligen de besvär IT-driftstörningen inneburit för våra resenärer och samarbetspartners, säger Ulf Samell, presstalesperson Cabonline Group.

Cabonlines pressjour, +46 70 456 58 07, press@cabonline.com

Om Cabonline Group
Cabonline är Nordens ledande taxiföretag med cirka 2 500 anslutna åkerier och cirka 4 600 bilar i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Inom Cabonline finns en rad välkända varumärken som TaxiKurir, Taxi Skåne, Taxi Väst, Umeå Taxi, Sverigetaxi, TOPCAB, Norgestaxi, Kovanen och Taxi 4x27. Genom Cabonline får åkerierna tillgång till attraktiva kundavtal, stöd från branschledande teknikutveckling samt nytta av stordriftsfördelar, effektiv service och en gemensam infrastruktur. Gruppen omsatte 2021 cirka 4,5 Mdr SEK. För mer information: cabonlinegroup.com