TOPCAB lanseras i Göteborg och blir en del av Sveriges nya storstadskoncept för taxi – Koncept T, med ledorden ”Det personliga valet med bättre service”

Med teknik i framkant och högsta kvalitet i allt från fordon till förare, lanseras nu TOPCAB i Göteborg. Koncernens nya storstadskoncept ”T” symboliseras av personligt bemötande, service och kundens upplevelse i fokus med moderna och enkla möjligheter för bokning och betalning via app. Koncept T finns sedan tidigare i Stockholm och Skåne samt är en del av nordens största taxikoncern Cabonline Group med totalt cirka 7000 fordon i Norden under flera olika varumärken.

-TOPCAB har sedan starten 1985 symboliserats av personlighet och högkvalitativ taxi. Vi har under våren uppgraderat vår fordonsflotta, vår profil, våra tekniska plattformar för bokning och betalning samt satsat ännu mer på kvalitet och service. Nu tar vi ytterligare ett steg genom att lansera i fler städer och först ut i höst är Göteborg, säger Pernilla Samuelsson, VD TOPCAB och ansvarig för Koncept T i Norden.

Koncept T är ett koncept som kommer att finnas i flera storstäder i Norden, med stark igenkänningsfaktor i form av gemensamma krav och utseende på fordonsflottan, specialutbildade förare samt möjlighet till bokning och betalning i samma app, oavsett ort. T riktar sig både till privatkunder och företag, där resenärerna värdesätter hög kvalitet och tillförlitlighet.

-Taximarknaden genomgår en stor förändring genom att fler och fler människor flyttar till städer och fler och fler väljer att inte skaffa egen bil. Modern och uppkopplad teknik vänder upp och ner på en traditionell bransch som taxi och sätter kunden i fokus på ett helt annat sätt än tidigare. Genom vårt nya koncept ”T” inom Cabonline Group kan vi erbjuda företag och privatkunder taxi med ”det lilla extra” i flera storstäder i Norden, säger Thomas Ekman, VD Cabonline Group.

I samband med att TOPCAB nylanserades i Stockholm och ändrade sin profil, lanserades även nya Taxi Skåne med ca 160 bilar i Öresundsregionen. I flera nordiska storstäder där Cabonline Group finns representerat planeras introduktion av Koncept T.

Taggar: