CAD-Q stödjer affärsnyttan i projektdrivna verksamheter

Report this content

GÖTEBORG, 6 mars, 2014 – Addnode Groups dotterbolag CAD-Q lanserar Union Square for AEC Professionals, ett informations- och processtödssystem för projektdrivna organisationer som integrerar affärskritiska informationsflöden.

Union Square for AEC Professionals integrerar affärskritiska informationsflöden genom ett projekts hela livscykel och erbjuder en central hantering av kontakter, organisationer, projektförfrågningar och anbud. Systemet är utvecklat av brittiska Union Square Software och har i dag mer än 30 000 användare i 15 länder, med bland andra, arkitekter, teknikkonsulter, entreprenörer och byggherrar som kunder.

En av CAD-Qs kunder som använder denna lösning är Tengbom Arkitekter, ett av världens äldsta arkitektföretag och ledande i Norden. Tengbom Arkitekter har under de senaste två åren haft en betydande tillväxt, med en verksamhet som idag omfattar över 550 anställda på 12 kontor. Lönsam tillväxt ställer krav på informationshantering och standardiserade processer för att kunna dela och hantera kunskap på flera platser och med många olika intressenter. CAD-Q som partner till Tengbom rekommenderade Union Squares lösning för att möta deras utmaning med informationshantering. Lösningen som baseras på fyra viktiga databaser (kontakter, organisationer, förfrågningar/offerter och projekt) integrerar information och tillhandahåller ett centrallager för all praktisk information på ett unikt sätt.

Per Hellman, CIO på Tengbom säger, "Vi gjorde omfattande granskningar av systemet inför detta val. Union Squares mjukvara gav oss den mest kompletta lösningen för våra behov, men lika viktigt var deras fokus, professionalism och historia av att leverera framgångsrika projekt inom vår sektor".

”Med systemet får man ordning och reda på sina projekt, kontakter och affärsrelationer vilket leder till högre kvalitet och lägre kostnader”, berättar Anders Moberg, Country Manager CAD-Q.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Pål Janson, Försäljning Arkitekt/Konstruktion CAD-Q
Tel. +46 8 704 80 09, e-post: pal.janson@cad-q.se

Richard Vincent, Managing Director Union Square
Tel. +44 115 985 0055, e-post: richard.vincent@unionsquaresoftware.com

Om Cad-Q
Cad-Q är Nordens ledande leverantör av modell- och ritningsrelaterad IT och arbetar med implementering av programvaror, utbildning, support och IT-stöd av CAD-system till bygg-, fastighets- och industrisektorerna. Cad-Q grundades 1989 och har cirka 250 medarbetare på 18 kontor i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Cad-Q är en del av Addnode Group-koncernen som är noterad på OMX Nordic List, Small Cap. Mer information om Cad-Q finns på www.cad-q.se

Om Addnode Group
Addnode Group erbjuder verksamhetskritiska IT-lösningar till utvalda marknader inom både privat och offentlig sektor. Vi förvärvar, bygger och utvecklar bolag som levererar verksamhetskritiska IT-lösningar för specifika behov hos våra kunder. Varje dag använder 250 000 ingenjörer våra system för att utveckla och underhålla produkter, byggnader och anläggningar. 100 000 tjänstemän i offentlig sektor använder våra lösningar för kommunal och statlig förvaltning.

Vi är 950 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Serbien, Indien och USA. 2013 uppgick nettoomsättningen till 1 444 MSEK. Addnode Groups B-aktie är noterad på Nasdaq OMX Nordic Small cap. Mer information om Addnode Group finns på www.addnodegroup.com

Taggar: