Ny folder om vattenlek i förenklad form

VATTENLEKPLATS

Är en rolig, engagerande och sval lekplats, med mycket lekglädje och många timmars kul för vattendjur i alla åldrar. Fungerar som en stark magnet och underhåller besökarna betydligt längre tid än andra bra lekplatser. Säsongen i sig varar inte hela året, men entusiasmen och minnena finns kvar i flera år.

TILLGÄNGLIGHET

Hos Vortex är alla starkt engagerade i principerna om en universell design, där tillgänglighet också är en viktig hörnsten. Det är ett åtagande som föddes i samband med företaget själv och sedan starten har vi utformat all vår vattenlek baserat på det faktum att de måste åtnjutas av alla, oavsett den fysiska förmågan och begränsas endast av ålder eller på grund av ett mycket allvarligt handikapp.

HUR FUNGERAR DET?

Ofta finns det en befintlig kanske outnyttjat plaskdamm eller ett ledigt område i närheten av en lekplats. Med ganska små ekonomiska och arbetsmässiga insatser kan man omvandla detta till en porlande vattenoas.

På nedanstående länk till foldern, beskriver vi kortfattat hur och vad som behövs för att bygga en mindre vattenlek.

Taggar: