NY VATTENLEKPLATS I ÖREBRO STADSPARK

Report this content

Nu är den äntligen på gång, den nya vattenlekplatsen i Örebro. Det blir en Splash Pad från Cado med massor av vatten i olika former. En vattenlek för barn och vuxna där alla kan svalka sig efter eget önskemål.

Nästan alla människor, särskilt barn, älskar att leka med vatten. Det är fascinerande och en vattenlekplats lockar oss alla – speciellt när solen skiner. Vatten är tidlöst och har en universal dragningskraft. Vattenlek överskrider alla kulturer och generationer och tilltalar alla åldersgrupper. Den lockar och samlar människor. Vatten förenar människor till en gemensam sensorisk upplevelse som omedelbart är uppfriskande, avkopplande, spännande och förtrollande.

I Örebro ersätter vi den gamla plastdammen med ovanstående spännande vattenlek. Den har ett betydligt större lekvärde och är samtidigt tillgänglig för alla oavsett rörlighet. Eftersom det inte finns stående vatten och anläggningen styrs av en programmerad dator, behövs det i princip ingen övervakning eller tillsyn. Två aktiveringsknappar sätter igång anläggningen som sprutar vatten i ca 90 sekunder, därefter måste den aktiveras igen.

Vi arbetar för fullt så att vattenleken kan stå färdig till senare i sommar.

CADO har verkat som en länk och inspiratör mellan Örebro kommun och producent i detta spännade projekt.

Se mer på vår hemsida:cadoaqua.se

Kjell Parmborn
kjell@cado.se