Mobilt säljstöd för Palm

Report this content

Mobilt säljstöd för Palm EHAND och Caesar i samarbete, utvecklar EHAND Sales for Caesar STOCKHOLM, SVERIGE - EHAND AB och Caesar Business Systems AB har skrivit under ett intentionsavtal om utveckling, integration och försäljning av mobilt säljstöd för Palm Pilot. Efterfrågan på programvara för säljstöd på mobila enheter, t.ex. handdatorer och nästa generations mobiltelefoner ökar markant. Samarbetet ger användarna möjlighet att nå viktiga information om möten, adresser och annan kundinformation - helt mobilt ute hos en kund. Detta verktyg börjar säljas under sommaren. Baserat på Caesars CRM applikationer skapas ett system som ger förutsättningar för att på ett enkelt sätt underhålla och utveckla företagets relationer med kunder, prospekts, samarbetspartner m.m. Systemet har stöd för aktiviteter, affärer, projekt och ger användaren ett stöd genom hela säljprocessen eller övriga relationsprocesser. "Caesars erfarenhet av produktutveckling och kompetens inom CRM området kompletterar EHANDs kompetens inom handdatorer och främst inom Palm Pilot segmentet. Detta tror vi ger det verkliga mervärdet för användarna", säger Jacob Hamacher, VD EHAND. "EHAND och Caesar samarbetar inom ett område som kommer att växa snabbt under de närmsta åren. Att skapa enkel och tillgänglig funktonalitet är viktigt för en rörlig säljkår ", säger Ola Gravenfors, VD Caesar. EHAND utvecklar produkter för världens mest sålda handdator, Palm Pilot. Bara i Sverige finns uppskattningsvis 200 000 Palm Pilot-användare. Planer finns på att under andra halvåret 2000 ta fram versioner av EHAND Sales för WAP, EPOC och Windows-baserade handdatorer. EHAND är ett mobildataföretag som utvecklar mjukvaruprodukter för att integrera mobila plattformar som handdatorer och WAP (Wireless Application Protocol) med företags befintliga informationssystem. Produkterna ger direkt affärsnytta för mobila användare. EHAND producerar även nyhetsbrevet EHAND Mobile News (www.ehand.se/mobilenews) och håller föredrag och seminarier inom mobilitet. Företaget bildades i januari 1999 och huvudkontoret ligger i Stockholm. EHANDs produkter används av företag som IDG, TV4 och SEMA. Caesar Business Systems utvecklar lösningar inom området "CRM" - Customer Relationship Management. Caesars CRM-lösningar hjälper företag att skapa, utveckla och befästa lojala och lönsamma kundrelationer. Hittills har 500 kunder med 25.000 användare i 60 länder implementerat våra lösningar och vi har en stark referenslista inom segmentet medelstora och större företag, t ex ABB-koncernen, Trygg-Hansa, S-E-B, Posten Norge, Saab-Opel och Schenker-BTL. Caesar Business Systems är drygt 90 anställda fördelade på kontoren i Stockholm, Oslo, Göteborg, Malmö och Huskvarna. Företaget förvärvades nyligan av det norska CRM företaget SuperOffice. Den nya koncernen blir med sina 270 anställda och över 200.000 användare en av de största CRM aktörerna i Europa. SuperOffice är noterat på den norska börsen. För mer information: Jacob Hamacher, VD, 08-556 097 20, jacob.hamacher@ehand.se Ola Gravenfors, VD, 031-81 77 00, ola.gravenfors@cas.se Alla nämnda varumärken tillhör respektive företag. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/15/20000515BIT00750/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/15/20000515BIT00750/bit0002.pdf