Penser Access: C.A.G Group – God lönsamhet och intressanta framtidsinitiativ

Report this content

C.A.G levererade en justerad EBIT på 7,1 mkr under Q3, vilket var väsentligt högre än vårt estimat om 5,0 mkr. Intäkterna blev 107 mkr mot våra förväntade 109 mkr, vilket betydde att den justerade rörelsemarginalen blev goda 6,6% (vs 5,0% Q3 2019). Den organiska tillväxten förbättrades vs Q2 2020, men är fortfarande negativ (-6%) och att öka denna är en av bolagets största utmaningar i våra ögon.

Bolaget har introducerat en ny tjänst kallad Security Operations Center, som kombinerar C.A.G:s kunnande inom IT-drift och IT-säkerhet, vilket i vår bedömning bör bidra positivt till tillväxten. Man har även rekryterat en Talent Acquisition Manager på koncernnivå som ska stödja dotterbolagens rekryteringsarbete, vilket vi tror bör bidra till högre rekryteringstakt och därmed bättre organisk tillväxt.

I ljuset av svag organisk tillväxt justerar vi ner våra tillväxtantaganden för 2021-2022, men höjer marginalen något. På längre sikt tror vi att de initiativ bolaget tagit bör leda till stabilt positiv tillväxt och högre marginaler, och vi introducerar också estimat för 2023-2024 som reflekterar detta. Som resultat av detta samt högre multiplar i sektorn höjer vi motiverat värde per aktie till 82-84 kr (70-72 kr). Låg risk.

Läs den fullständiga analysen: https://links.penser.se/f/a/cag_20201026.pdf