• CAG/

CAG stärker sin position inom den offentliga sektorn genom förvärv av Novus Consulting AB

Report this content

IT-konsultföretaget CAG har idag förvärvat aktiemajoriteten i Novus Consulting från Lindbron AB. Novus Consulting startade sin verksamhet under 2008 och har sin huvudsakliga verksamhet inom IT-management och systemintegration, med branschfokus mot det svenska försvaret och svensk försvarsindustri. Novus Consulting har idag 17 anställda. Genom förvärvet växer CAG till 165 anställda. Novus Consulting har i juni rekryterat en ny VD, Michael Ekman, samt en ny vice VD, Magnus Söderström. – CAG har under de senaste åren haft en stark position inom den offentliga sektorn och speciellt det svenska försvaret, som stod för 9 procent av CAG:s omsättning på cirka 193 miljoner kronor 2008. Med Novus Consulting befäster vi vår position ytterligare mot denna sektor. Dessutom förstärks vår ledningsgrupp inom CAG genom rekryteringen av Michael Ekman, säger Anders Hägg, VD för CAG. – Novus Consulting ser mycket positivt på att få CAG som huvudägare. Det leder till att vi stärker vårt kompetensutbud och ökar möjligheten till mer djupgående och långsiktliga samarbeten med våra kunder, säger Michael Ekman, VD för Novus Consulting.

Taggar: