Camanio Care har tecknat avtal med en stor nordisk koncern inom omsorg

Camanio Care har idag tecknat leveransavtal med en stor nordisk koncern inom omsorg. Avtalet gäller Vital Smart Care som är en digital plattform med ett ekosystem av trygghetslarm och sensorer som skapar trygghet och effektivitet inom vård och omsorg.

Ordervärdet är cirka fem miljoner kronor över tre år.

Catharina Borgenstierna, VD

Camanio Care är ett välfärdsteknikbolag som utvecklar smarta lösningar för digital vård och omsorg i hemmet med individen i fokus. Bolaget erbjuder digitala tjänsteplattformar, produkter och tjänster såsom Vital Smart Care, BikeAround, Bestic och Giraff. Genom att optimera mixen av fysisk och digital vård arbetar Camanio Care för att stödja människors grundläggande behov och öka friheten, effektivitet och kvalitet inom vård och omsorg. Camanio Care AB har sitt huvudkontor i Stockholm, dotterbolaget Camanio Care Inc. i USA, samt distributörer i Asien, Mellanöstern, Hongkong, Australien och i ett 10-tal europeiska länder.

Prenumerera på pressmeddelanden och/eller läs mer om bolaget på: www.camanio.com.

Denna information är sådan information som Camanio Care AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 5 juli 2019.