Catharina Borgenstierna deltar i Socialdemokraternas ekonomiska seminarium i Almedalen

Den 4:e juli deltar Camanio Cares VD Catharina Borgenstierna i Socialdemokraternas ekonomiska seminarium i årets upplaga av politikerveckan i Almedalen. Samtalet kretsar kring hur vi klarar välfärden när fler lever allt längre.

Utmaningarna för välfärden ökar i takt med att den äldre andelen av befolkningen blir allt större. Camanio Care arbetar med att ta fram smarta, digitala lösningar för att hantera de utmaningarna och dessutom göra det möjligt för människor att bo kvar hemma längre. Nu har Camanio Cares VD Catharina Borgenstierna blivit inbjuden att delta i Socialdemokraternas ekonomiska seminarium under politikerveckan i Almedalen, för att prata om företagets vision och vilka lösningar Camanio Care ser framför sig.

– Välfärden är central för Sverige och vi måste klara den även i framtiden, även när de äldre blir allt fler samtidigt som människor i arbetsför ålder inte ökar i samma utsträckning. Vi på Camanio Care sitter med flera viktiga pusselbitar och jag är hedrad över att få berätta mer om dem i ett intressant panelsamtal med Magdalena Andersson, säger Catharina Borgenstierna, VD på Camanio Care.

Förutom Catharina Borgenstierna deltar också finansminister Magdalena Andersson, Anders Ekholm från Institutet för framtidsstudier och regionrådet Karin Sundin från Örebro i seminariet. Seminariet äger rum torsdag 4 juli 13.15 – 14.45 i S:t Hansskolans aula i Visby.

Dessutom deltar Catharina Borgenstierna i seminariet Oviss rebell eller remiss traditionell - teknik och hälsa för framtiden,arrangerat av Uppsala Universitet, tisdag den 2 juli klockan 16.00 – 17.00 i D-huset.

Catharina Borgenstierna, VD
E-post: catharina.borgenstierna@camanio.com

Camanio Care är ett digitalt välfärdsteknikföretag som utvecklar smarta lösningar för vård och omsorg i hemmet med individen i centrum. Vår plattform och digitala tjänster kopplar samman människor, personal och verktyg på ett enkelt och öppet sätt för att uppnå den optimala mixen av digital och fysisk vård. Vi ökar både vård- och omsorgskvalitet och livskvalitet, samt gör vård och omsorg mer tillgänglig för alla människor som behöver den. Camanio Care AB har sitt huvudkontor i Stockholm, dotterbolaget Camanio Care Inc. i USA, samt distributörer i Asien, Mellanöstern, Hongkong, Australien och i ett 10-tal europeiska länder.

Prenumerera på pressmeddelanden och/eller läs mer om bolaget på: www.camanio.com