Sveriges Läckraste mammakläder

Report this content

Nu lanseras ett nytt fashion brand för mammakläder i Sverige – Sono Vaso. Bakom märket står författarinnan Camilla Läckberg, designern Melanie McInally och en av svensk textilimports absoluta veteraner Rita Yaworsky. Utmärkande för Sono Vaso är att kläderna alltid utgår från modet och säsongen, för att sedan anpassas till att fungera även för gravida.

Lifestylevarumärket Sono Vaso är etablerat sedan några år i Asien, framförallt i Hongkong och Bejing. När Sono Vaso nu expanderar till en internationell marknad blir Sverige det första europeiska land som varumärket lanseras i.

En engagerad ambassadör för Sono Vaso är författarinnan Camilla Läckberg, delägare i agenturen Sitco som äger rättigheterna till varumärket i Sverige och Europa.

– Det jag gillar med Sono Vasos kläder är att de är en suverän kombination av snyggt, enkelt och bekvämt. Ibland med gravidkläder har jag upplevt att man behöver välja mellan estetik och komfort, men det behöver man inte med Sono Vaso. Det känns fantastiskt roligt att vara delaktig Sono Vasos internationella lansering”, säger Camilla Läckberg.

Sono Vaso är italienska för "I am a vessel", med andra ord, en sensuell bärare av liv och skönhet – eller som man ibland känner sig som gravid – som ett stort skepp som vaggar fram i sin väntan. Och när man är i den fasen av sin graviditet, varför inte vagga fram med stil? Det är den känslan som Sono Vaso vill ge den som bär deras kläder.

– De flesta kvinnor som varit gravida har blivit frustrerade över vad de ska ha på sig. Det finns alldeles för få mammakläder med fashion-känsla. Vi ville på riktigt skapa ett fashion brand för gravida. Säsongens mode står alltid som förebild för våra kläder, det praktiska kommer till efter. Vi vill också jobba med hög kvalitet på material och använder absolut inte några syntetmaterial. Kläderna är även designade för att även passa icke-gravida, vi är själva förvånade hur många som köper våra kläder fast de inte är runda om magen”, säger Rita Yaworsky, delägare och grundare av Sono Vaso.

I och med att Sono Vaso nu lagerhålls i Sverige kan även svenska kunder köpa kläderna via e-butiken på sonovaso.com.

För mer information om Sono Vaso, besök gärna www.sonovaso.com