John Keding ny Country Director Sweden & Denmark för Campbell Soup Sverige AB

Report this content

Campbell Soup Sverige har idag de ledande varumärkena Touch of Taste, Blå Band, Bong, Varma Koppen och Campbell’s. John Keding kommer att fortsätta arbetet med att stärka deras position som marknadsledare både mot konsument och inom storkök. Ytterligare en uppgift blir att ansvara för Campbell Soups fortsatta framgångsrika expansion i Danmark. Omorganisationen gäller från och med den 1: a oktober 2010.

-        Det är väldigt inspirerande att få arbeta med varumärken som är både marknadsledande och älskade och jag ser fram emot att få vara en del i utvecklingen av dessa, säger John Keding.

John Keding, 39 år, kommer att vara ansvarig för den dagliga driften av den svenska verksamheten och kontoret i Sverige. John har haft rollen som försäljningsdirektör på Campbell’s sedan 2009 och kommer närmast från Findus.

-       På Campbell Soup finns en stor passion för matlagning och vi arbetar hela tiden för att ta fram nya och läckra produkter som hjälper alla att laga bra mat varje dag, oavsett om det handlar om snabba och bra vardagsmåltider eller lite mer avancerade festmåltider. Jag hoppas att vi under min ledning kan fortsätta att hjälpa våra konsumenter att knyta ihop vardagens matbestyr, säger John Keding.

För mer information (www.campbells.se):
Presskontakt Henrik Freudenthal

Om Campbell Soup
Campbell Soup Company grundades 1869 i USA och är idag världens största producent av soppa. Företaget omsätter globalt SEK 65 miljarder med 22 000 anställda. Det nordiska bolaget Campbell Soup Sweden AB bildades i maj 2001. I produktportföljen ingår kända varumärken som Touch of Taste, Blå Band, Bong och Campbell’s, samt på den finska marknaden även Isomitta och Raguletto. Fonder, soppor samt varma och kalla såser är företagets specialitet. Produktionen i Sverige sker vid den egna produktionsenheten i Kristianstad, där företaget även har sitt nordiska huvudkontor.

Taggar: