Krydda upp vardagen med Dagens Goda mixers

Report this content

Många upplever att vardagen är stressig och att tiden inte räcker till. Men samtidigt som svenskarna endast lägger ca 30 minuter på matlagning varje dag ökar intresset för bra mat och viljan att äta gott. Blå Band lanserar nu sortimentet Dagens Goda med sju kryddmixer som förenklar matlagningen utan att ge avkall på varken kvalitet eller smak.

Blå Band vill med dessa kryddmixer tillhandahålla bekvämlighet och naturligt goda maträtter som kan konsumeras med gott samvete. Smakerna är fläskfilépanna med kantarell, kycklinggryta med tomat och basilika, tacogratäng, fiskgratäng Smögen, bolognese, chili con carne och korvstroganoff och de innehåller endast naturliga aromer och är dessutom utan smakförstärkare, färgämnen eller något härdat fett.

- Vi vill erbjuda riktigt goda middagslösningar som passar hela familjen och med våra kryddmixer tror jag att vi har något för alla, stor som liten. Med dessa produkter vill vi förenkla vardagen för våra kunder och göra matlagningen både snabb och enkel utan att göra avkall på den goda smaken, säger Roger Nilsson, Marknadschef på Blå Band.

Konceptet att tillsätta kryddmixen till sina egna, färska varor är mycket populär – genom att följa det enkla grundreceptet eller att tillsätta det lilla extra är variationsmöjligheterna stora, men måltiderna enkla att laga.

Dagens Goda kryddmixer:

Fläskfilépanna med kantarell:
Fläskfilé och kantareller - en fantastisk smakkombination. En rätt som passar till såväl vardag som fest. Serveras med ris eller pasta.

Kycklinggryta med tomat och basilika:
En krämig gryta med tydlig smak av basilika och solmogna tomater. Serveras med ris eller potatis.

Tacogratäng:
Tacos, barnens favorit! Balanserad smak av spiskummin, tomat, chili och vitlök - som med brynt köttfärs och pasta blir en härligt krämig gratäng. Serveras med en fräsch sallad.

Fiskgratäng Smögen:
Inspirerad av Blå Bands storsäljare Smögensås. Räkor, dill och citron är smaksättarna i denna goda gratäng med en härlig fräschör. Serveras med kokt potatis.

Bolognese:
Kanske den mest uppskattade pastasåsen. Mustig smak av lök och tomat. En nypa oregano och basilika sätter den klassiska karaktären. Serveras tillsammans med pasta.

Chili con carne:
En maträtt med goda smaker av söt paprika, brynt lök, vitlök och familjelagom hetta från chili. Avnjuts med ett gott bröd.

Korv stroganoff :
En äkta husmansklassiker. Mycket smak av tomat och brynt lök samt ett sting av chili. Serveras tillsammans med ris.

Kryddmixerna finns i handeln från v.40, 2011 och kommer att ha ett cirkapris på 14-15kr.

För mer information besök www.campbells.se eller kontakta:
Roger Nilsson, Marknadschef Blå Band. Tel: +46 (0)44 10 82 74

Campbell Soup Company grundades 1869 i USA och är idag världens största producent av soppa. Företaget omsätter globalt SEK 65 miljarder med 22 000 anställda. Det nordiska bolaget Campbell Soup Sweden AB bildades i maj 2001. I produktportföljen ingår kända varumärken som Campbell’s, Blå Band, Bong och Touch of Taste, samt på den finska marknaden även Isomitta och Raguletto. Soppor samt varma och kalla såser är företagets specialitet. Produktionen i Sverige sker vid den egna produktionsenheten i Kristianstad, där företaget även har sitt nordiska huvudkontor.

Taggar: