Canal Digital förser Sveriges lantbrukare med digital-TV

Canal Digital har slutit ett samarbetsavtal med Lantbrukarnas Riksförbund, LRF, som innebär att svenska lantbrukare får möjlighet att se på digital-TV via parabol. 160 000 LRF-medlemmar kommer att få erbjudande om att ta emot digital-TV-sändningar i upp till tre av hushållets TV-apparater till ett förmånligt pris.

Förutom Canal Digitals erbjudande om digital-TV kan LRF:s medlemmar nyttja parabolen för internetuppkoppling via satellit från leverantören Swepet Satellit. Behovet av en snabb internetuppkoppling ökar i takt med att många myndighetskontakter sker via nätet och därför är en satellituppkoppling ett lämpligt alternativ. – Våra medlemmar är en viktig målgrupp och när det analoga nätet släcks är det viktigt att göra övergången till digital-TV för dem så smidig som möjligt. Canal Digital är en viktig samarbetspartner och tillsammans med Swepets internetuppkoppling via satellit har vi ett starkt erbjudande, säger Jonas Davidsson, marknadschef på LRF Samköp. Digital-TV är högaktuellt under hösten då nedsläckningen av det analoga marknätet inleds och därmed drabbas många hushåll utanför tätorter och glesbygd. – Samarbetet med LRF innebär att vi kan etablera en relation till en stor målgrupp. Det ger oss en chans att föra fram parabol som ett utmärkt val eftersom det både är framtidssäkert och en av de bästa lösningarna för glesbygden där kabel-, bredbands- och marknätstäckningen varierar, säger Jarl Söderman, VD Canal Digital Sverige. Den gemensamma kampanjen börjar nu i september och stöttas av annonser i LRF:s egna medier. Kort fakta om erbjudandet LRF ger sina medlemmar två möjligheter att skaffa digital-TV från Canal Digital samt en reducerad startavgift med 400 kronor. Det ena alternativet innefattar två familjepaket med 43 TV-kanaler vardera och ett lokalpaket med nio TV-kanaler för 289 kronor/mån. Det andra alternativet innefattar två familjepaket med 43 TV-kanaler och ett barnpaket med 12 TV-kanaler för 318 kronor/mån.