Canal Digital först med spelportal och paus-TV

Nu tar Canal Digital ledningen i bredbands-TV-utvecklingen. I samarbete med Accedo Broadband lanseras tjänsten ”FunZone” – en helt ny interaktiv spel- och underhållningstjänst för bredbands-TV-tittare. Dessutom inför man paus-TV.

FunZone innehåller sju olika spel för att tillgodose hela familjens behov. Bland spelen finns Black Jack, Poker, Sudoku, frågesporten Quissmaster, Solitaire samt spel för barn. Spelen gör det möjligt att spela med familjen i TV-soffan eller mot andra spelare på den officiella topplistan som ingår i spelportalen. Spelportalen ingår kostnadsfritt för alla Canal Digitals bredbands-TV-kunder som abonnerar på något programpaket. Under nästa år kommer FunZone att utvecklas ytterligare med bland annat en unik och spännande karaoke-tjänst. ”Vi är glada över att ha lanserat en speltjänst som vi är ensamma om. Ingen annan operatör har denna lösning. Vi kommer dessutom att regelbundet byta ut spelen så att det alltid finns en anledning för våra kunder att besöka FunZone", säger Victor Theander, produktägare för bredbands-TV på Canal Digital. Förutom spelportalen lanserar även Canal Digital ett nytt koncept i form av paus-TV för bredbands-TV. Kunder som exempelvis inte vill ha en tom svart skärm kan välja att ha en sprakande björkvedsbrasa som bakgrundsbild i vintermörkret ”Med tanke på att allt fler skaffar designade plasma- och LCD-skärmar som placeras på väggen har vi märkt ett ökat önskemål om att låta TV:n ha en funktion förutom aktivt TV-tittande", säger Victor Theander. ”FunZone och de interaktiva tjänsterna gör Canal Digitals bredbands-TV-erbjudande ännu mer attraktivt och konkurrenskraftigt gentemot andra aktörer och tekniker. Accedo är glada att ha fått förtroende att leverera våra lösningar till Nordens största TV-operatör", säger Fredrik Andersson, affärsutvecklare på Accedo Broadband.