Canal Digital och CANAL+ först i Europa med ”Subscription on Demand” för filmälskare

Canal Digital, Sveriges största digital-TV-operatör, och CANAL+ Nordens ledande leverantör av betal-TV-tjänster, är först i Europa med att lansera Subscription on Demand (SOD). Tjänsten som heter ”C More á la Carte”, gör det möjligt att se ett stort antal långfilmer ur CANAL+ tablå när som helst på dygnet, utan att vara bunden av TV-tablåns tider. Tjänsten finns tillgänglig via Canal Digitals bredbands-TV.

Inga aktörer på marknaden har hittills till fullo utnyttjat möjligheterna med den nya Bredbands TV-tekniken. Nu tar Canal Digital och CANAL+ täten i TV-utvecklingen. Tillsammans lanserar de ”C More á la Carte”, en tjänst som är helt ny för svenska tittare. Samtidigt görs CANAL+ ordinarie kanalutbud tillgängligt via bredbands-TV. Genom att teckna ett tilläggsabonnemang för 39 kr per månad får abonnenterna möjlighet att se ett stort antal filmtitlar ur CANAL+ aktuella tablå - när de själva önskar. Varje film finns tillgänglig i 2-4 månader och kan ses hur många gånger som helst under perioden, utan reklamavbrott och med möjligheten att pausa visningen. Utbudet uppdateras månadsvis i enlighet med CANAL+ tablå. Inledningsvis kommer filmutbudet att omfatta omkring 30 filmer ur kanalpaketet. – Som ledande betal-tv-företag i Norden är vi mycket stolta över att vara först ut i Europa med att leverera en ”SOD”-tjänst till våra abonnenter. ”C More à la Carte” förenklar TV-tittandet och den skapar helt nya möjligheter för våra abonnenter att skräddarsy TV-tablån efter egna önskemål, säger Marc-Antoine d’Halluin, VD på CANAL+. – Intresset för bredbands-TV är stort, och som Sveriges och Nordens största digital TV-leverantör är det naturligt för oss att ta täten och utnyttja alla möjligheter som finns med bredbands-TV. Vår satsning tillsammans med CANAL+ kommer ytterligare driva efterfrågan, säger Magnus Värmå, affärsområdeschef Kabel på Canal Digital. Idag kan drygt 100 000 hushåll i Sverige få tillgång till Bredbands TV från Canal Digital genom en rad olika stadsnät runt om i Sverige.