Di TV hos Canal Digital

Affärstidningen Dagens Industris TV-kanal, Di TV, kommer att sändas via Nordens största TV-distributör Canal Digital. Canal Digital har säkrat rättigheter för att distribuera Di TV till alla parabol-, kabel- och bredbandskunder i Sverige. Di TV lanseras under hösten i år och Canal Digitals kunder får tillgång till kanalen utan extra kostnad.

”Dagens Industris över 420 000 dagliga läsare och de 900 000 personer som varje månad besöker di.se ska känna igen sig i Di TV. Kanalen ska kombinera nyheter med fördjupningar och förströelse. De program som vi kommer att producera ska bland annat behandla privatekonomi, aktieplaceringar, hur man får företag att växa och reportage om spännande branscher och intressanta personer i näringslivet. Givetvis ska vi även berätta om olika sätt att förgylla fritiden”, säger Anders Davidson, VD för Di TV. Redan från start kommer Canal Digitals parabolkunder i Sverige få möjlighet att ta emot Di TV då kanalen kommer att ingå i Familjepaketet utan extra kostnad. Under hösten kommer Di TV successivt även att erbjudas till Canal Digitals kabel- och bredbandskunder. Sammanlagt når Canal Digital cirka en miljon svenska hushåll. ”Di TV är en kanal som vi tror att många av våra kunder kommer att uppskatta. I och med lanseringen av Di TV fortsätter vi att leverera det vi kallar Riktig Digital TV – ett stort och brett utbud av TV-kanaler och tjänster”, säger Canal Digital Sveriges VD Jarl Söderman. Di TV börjar sina vardagssändningar med ett morgonprogram innehållande bland annat nyheter, intervjuer och debatter. Under dagtid ska Di TV direktsända viktiga presskonferenser och leverera TV-anpassade affärsnyheter från di.se. Kvällsprogrammen startar omkring 18.30 och pågår till omkring 24 00. Under helgerna får programtablån ett delvis annorlunda utseende.