Digital-TV i upp till fyra TV-apparater

Canal Digital förenklar för hushåll som vill se digital-TV i flera än en TV-apparat. Med det nya konceptet MultiAbonnemang kan kunder få tillgång till digital-TV i upp till fyra rum.

Det analoga marknätet släcks under hösten med början på Gotland. I takt med att fler orter släcks ned väntas också försäljningen av både abonnemang och digital-TV-boxar att öka. ”Vi vill göra det möjligt och enkelt för kunderna att få tillgång till digital-TV i fler än en TV-apparat. Med tanke på att många hushåll i dag har tre till fyra TV-apparater har vi tagit fram Multiabonnemang”, säger Jarl Söderman, Canal Digital Sveriges VD Jarl Söderman. För att kunna se på digital-TV i flera TV-apparater krävs att kunderna lägger till ett till tre abonnemang till sitt huvudabonnemang. Kostnaden varierar beroende på vilken typ av programpaket och box man väljer. Befintliga kunder kan lägga till Multiabonnemang genom att förlänga sitt befintliga huvudabonnemang med 12 månader. ”Att ansluta en extra TV kostar från 80 kronor i månaden, medan den tredje och fjärde TV:n kostar från 49 kronor”, fortsätter Jarl Söderman. I samband med Multiabonnemang lanserar Canal Digital även Barnpaketet där sex stycken kanaler ingår, bland annat Disney Channel och Cartoon Network. Paketet kostar 49 kronor i månaden, men ingår för abonnenter på Familjepaketet.