Ny amerikansk kanal för sporttokiga

Canal Digital lanserar nu NASN (North American Sports Network) exklusivt för sina parabolkunder. Canal Digitals kunder kommer att ha tillgång till kanalen från och med den 27:e oktober.

NASN sänder över 800 matcher varje år. I detta enorma utbud ingår bland annat mer än 200 direktsända ishockeymatcher från NHL, All-Star Game och alla matcher från Stanley Cup samt 250 direktsända basebollmatcher. Dessutom får TV-tittarna tillgång till det bästa av amerikansk collegeidrott inom exempelvis basket och fotboll.

“Många av våra tittare gillar sport och har länge kunnat se Elitserien, Allsvenskan och internationell fotboll. Nu får de också chansen att följa svenskproffsen i världens hårdaste hockeyliga och se det bästa av amerikansk idrott som fotboll, basket och baseboll, säger Patrik Hofbauer, VD för Canal Digital.

NASN sänder amerikansk sport 24 timmar om dygnet, sju dagar i veckan och är den ledande TV-kanalen i Europa som visar amerikansk sport.

NASN kommer att vara tillgänglig för Canal Digitals Familjepaketskunder på kanalplats 44 fram till den 1 mars nästa år. Därefter kommer kanalen att finnas kvar hos Canal Digital men i en annan paketform. Mer information om detta kommer inom kort.