Ny VD för Canal Digital Sverige AB

Patrik Hofbauer har anställts som VD för Canal Digital Sverige AB. Patrik kommer från rollen som VD för NEC Scandinavia med ansvar för Norden och Baltikum.

Canal Digital Sverige ABs nye VD har bred erfarenhet inom ledning, försäljning och marknadsföring. Patrik har en bakgrund som försäljnings- och marknadsdirektör i NEC Scandinavia, som VD för Address Point AB och som säljchef på Scandic Hotels. Han är utbildad marknadsekonom från IHM Business School och har även en master i personligt ledarskap. "Jag ser fram emot utmaningen att leda Canal Digital genom den förändring som sker på den svenska digital TV marknaden. Min roll är att säkerställa att den positiva trend som Canal Digital har fortsätter och att kunderna uppfattar Canal Digitals erbjudande som det mest attraktiva." Canal Digital är Sveriges och Nordens största distributör av digital TV och når närmare 3 miljoner hushåll med TV-utbud. I Sverige är företaget en ledande aktör inom både satellit- och kabel-TV och levererar även Bredbands TV. Patrik Hofbauer tar över efter Jarl Söderman, som har varit tillförordnad VD för Canal Digital Sverige AB. Jarl Söderman fortsätter som COO i holdingbolaget Canal Digital med ansvar för Norge, Sverige, Danmark och Finland. Patrik tillträder sin tjänst senast 1 oktober i år.