Candidator DGC blir IT-partner till investmentbolaget Latour

Report this content

I september kommer hela Latours infrastruktur migreras till Candidtor DGC då Latour valt att outsourca all sin IT till Candidator DGC. Avtalet innebär en komplett IT-leverans och gäller både huvudkontoret för Investment AB Latour och huvudkontoret för affärsområdet Latour Industries. Candidator DGC har nu ett helhetsåtagande och agerar som stolt IT-partner till Latour.

Latour är ett välrenommerat investmentbolag som genom åren haft mycket god tillväxt. De omsätter ca 10 miljarder och äger flera stora bolag, till exempel Hultafors och Swegon som båda får sin IT levererad av Candidator DGC. Inom affärsområdet Latour Industries finns företag som Bastec, Reac och Ecopilot som också är kunder till Candidator DGC. Redan 2012 levererade Candidator DGC IT till Hultafors Group och efter det har ytterligare bolag i koncernen blivit nöjda kunder till Candidator DGC.

”Företag som Hultafors och Swegon är några av våra största kunder, och det känns fantastiskt roligt att detta samarbete nu blommat ut ytterligare och att vi får förtroendet att arbeta på koncernnivå. Att vi får leverera IT till Latour är en bekräftelse på att vi gjort ett bra arbete för deras dotterbolag, och ett bevis på att vi har lyckats skapa en tydlig och väl anpassad leveransmodell som passar Latour och deras bolag.” säger Tobias Hallengren, Candidator DGC.

”Vi själva saknar IT-kompetens och får förlita oss på andra som kan bättre. Våra bolag Hultafors, Swegon och Reac har just denna IT-kompetens och är mycket nöjda med Candidator DGC som leverantör. De är referenser vi känner oss trygga med, och tillsammans med Candidator DGCs fysiska närvaro och andra faktorer har det gjort att vi valt just dem som IT-leverantör. Nu ser vi mycket fram emot ett samarbete med Candidator DGC.” säger Jonas Davidsson, koncernredovisningschef på Investment AB Latour och får medhåll av kollegan Tomas Löf, Interim CFO på Latour Industries.

Tobias Hallengren, Försäljning, Candidator DGC, 0733 47 10 33, tobias.hallengren@candidator.se

Jonas Davidsson, Koncernredovisningschef, Investment AB Latour, 0707 71 51 17, jonas.davidsson@latourindustries.se

Tomas Löf, Interim CFO, Latour Industries AB, 0702 75 40 82, tomas.lof@latourindustries.se

Jonas Davidsson, koncernredovisningschef på Investment AB Latour