Candidator halverade Öhlins kostnader för fast och mobil telefoni

Report this content

Öhlins har varit kund hos Candidator en tid och använt tjänsten iSpeak, och när det var dags att göra en ny telefoniöversyn gjordes otroliga besparingar. Anders Johansson är ansvarig för iSpeak och ville utveckla funktioner i Öhlins paketering för att modernisera och göra telefonin än mer användarvänlig, samtidigt önskade Öhlins att titta på en besparing.

”Vi åtog oss att göra en översyn över Öhlins fasta och mobila telefoni. Eftersom att iSpeak är operatörsoberoende och vi är partner till de stora operatörerna i Sverige kunde vi se över abonnemangen och benchmarka för få ner kostnaderna väsentligt. Vi tog fram en helhetslösning som inkluderade både fast och mobil telefoni, och det vi presenterade innebar en halvering av Öhlins totala operatörskostnader. I detta fick Öhlins också en utökad funktionalitet och modernare telefoni.” säger Anders Johansson, ansvarig för telefoni på Candidator.

”För en smålänning känns det fantastiskt att kunna minska våra operatörskostnader för telefoni till hälften och samtidigt få mer funktioner än vi haft tidigare. Candidator-appen för telefoni och IT-support har tagits emot mycket väl hos oss. Vi är mycket nöjda med Candidators lyhördhet när det gäller produktpaketering och det proaktiva agerandet, de lever verkligen upp till sitt motto overkligt bra.” säger Arnold Hovén, CIO på Öhlins.

”Vi arbetar långsiktigt och tar fram rätt priser till våra kunder. Vi utgår från kundens kravspecifikation och behov, och i Öhlins fall hittade vi en kraftig besparing där den optimerade paketeringen innebar att de totala operatörskostnaderna halverades. Detta gör vi för kunder i alla storlekar och oftast finns stora besparingar att göra.” säger Anders Johansson.

Öhlins är ett svenskt bolag som tillverkar högkvalitativa och avancerade fjädringssystem till motorcykel-, bil-, MTB- och motorsportsindustrin. De har varit i branschen i 40 år, har distribution i över 50 länder och 350 medarbetare. I nationella tävlingar inom motorsport är Öhlins en naturlig del, och över 300 mästerskapstitlar är vunna med Öhlins produkter.

Anders Johansson, försäljning telefoni Candidator, +46 322 67 10 24, anders.johansson@candidator.se

Arnold Hovén, CIO Öhlins, +46 36 317 455, arnold.hoven@ohlins.se

Arnold Hovén, CIO på Öhlins.