Candidator öppnar kontor i Borås

Candidator fortsätter växa och utvecklar verksamheten med ytterligare ett kontor. De första dagarna i april slår Candidator upp dörrarna till ett nytt kontor i Borås som blir det nionde i Norden.

År 1997 startade Candidator sin verksamhet i Alingsås där huvudkontoret funnits sedan dess. Candidator har i många år jobbat med företag i Borås och får hela tiden in fler och större förfrågningar från det hållet. Borås är en marknad där Candidator vill etablera sig och tar nu steget för att komma närmare Boråskunderna.

”Diskussionen om att utveckla i Borås har pågått länge och vi har under många år samarbetat med bra bolag i Borås. Vi ser det som ett naturligt steg att öppna ett kontor även här för att komma närmare våra kunder och erbjuda ännu bättre och snabbare service. Borås är en bra marknad vi verkligen vill vara på, och det finns många välskötta bolag vi ser som potentiella kunder här. Det känns väldigt roligt att kunna göra denna satsningen i Borås!” säger Joachim Winberg som är en av grundarna av Candidator.

Candidator kommer att sitta tillsammans med RO-Gruppen och Kabona i deras moderna och energieffektiva kontorshus på Wieslanders väg i Borås. En av gruppcheferna på Candidator är ansvarig för uppstarten i Borås och har börjat bygga ett team. Flera befintliga medarbetare kommer nu utgå från Borås, samtidigt som rekryteringen av nya medarbetare är i full gång.

”Vi rekryterar i hög takt och har vuxit med ett par hundra medarbetare de senaste åren, och flera av dem kommer från Borås. Nu kan vi vara en modernare arbetsplats genom att bemöta de som bor i Borås så att de slipper pendla till Alingsås.” säger Joachim Winberg.

Kontaktperson

Joachim Winberg, försäljning Candidator, +46 322 67 10 02, joachim.winberg@candidator.se

Om oss

Candidator DGC är ett framgångsrikt företag inom IT-drift med en omsättning på cirka SEK 1 miljard. Det bildades 2018 då de EQT-ägda företagen Candidator och DGC sammanfördes i en grupp under EQT:s ledning. Under år 2019 kommer bolagen att integreras fullt ut med nytt namn. Den nya koncernen besitter en bredd som spänner över kundanpassade IT-drifttjänster till kompletta outsourcingtjänster på den svenska och nordiska marknaden. Företaget har en kraftig tillväxtagenda och ägs till nittio procent av private equity-bolaget EQT.