Commercial Partner of the Year 2018

"Att paketera tjänster och ta hand om kundernas utmaningar på ett exceptionellt sätt har länge kännetecknat denna partner. Det senaste året har de gjort uppköp, fusionerats och samtidigt byggt ut erbjudandet med inte mindre än sju tjänster byggda på Ciscos teknologi. Att lägga dedikerade resurser på att lansera och sälja tjänsterna är nyckeln till vår gemensamma tillväxt i Commercial segmentet. Commercial Partner of the Year är Candidator.”

Så löd motiveringen när vi på Candidator DGC fick ta emot priset som Commercial Partner of the Year av Cisco. Den 14 mars gick Cisco Partner Connect av stapeln på Vasateatern i Stockholm. En dag då Ciscos framtidsvisioner presenteras tillsammans med trendspaningar, kundcase, inspirationsföreläsningar och mingel med Ciscos partners. Framförallt är det många som är nyfikna på Ciscos Partner Award som står i fokus under kvällen. Flera insatser från året som gått uppmärksammas och vi är mycket glada över att vi på Candidator DGC blev utsedda till Commercial Partner of the Year.

"Vi är verkligen tacksamma över denna utmärkelse, det känns fantastiskt roligt. Vi har haft ett spännande och utvecklande år tillsammans med Cisco där vi kommit upp med lösningar som gör att vi kan erbjuda våra kunder ett ännu starkare utbud. För oss är möjligheten att arbeta fram våra tjänster i nära samarbete med Cisco mycket viktigt. Att vi bygger in Ciscos produkter i våra tjänster gör att våra kunder fortfarande känner sig som hemma i våran miljö samtidigt som de tar del av den senaste tekniken." säger Carl-Marcus Löfgren, Alliance Manager på Candidator DGC.

Som Alliance Manager på Candidator DGC har Carl-Marcus en nära dialog med Cisco med fokus på att utveckla vårt samarbete. Carl-Marcus stöttar upp i utvecklingen av nya tjänster, får ut våra budskap på marknaden och ser till att vi certifierar oss och hela tiden uppdaterar vår kompetens kring Ciscos produkter för att kunna leverera en overkligt hög kundnöjdhet.

"Vi är mycket stolta över att kunna leverera våra tjänster tillsammans med Cisco som är experter inom sitt område, och vi känner oss mycket trygga med deras produkter i vår leverans. Vi vill skicka ett stort tack till Cisco och alla inblandade. Nu ser vi fram emot ett spännande 2019." säger Carl-Marcus.

Kontaktperson

Carl-Marcus Löfgren, Alliance Manager Candidator DGC, carl-marcus.lofgren@candidator.se, +46 322 643131

Om oss

Candidator DGC är ett framgångsrikt företag inom IT-drift med en omsättning på cirka SEK 1 miljard. Det bildades 2018 då de EQT-ägda företagen Candidator och DGC sammanfördes i en grupp under EQT:s ledning. Under år 2019 kommer bolagen att integreras fullt ut med nytt namn. Den nya koncernen besitter en bredd som spänner över kundanpassade IT-drifttjänster till kompletta outsourcingtjänster på den svenska och nordiska marknaden. Företaget har en kraftig tillväxtagenda och ägs till nittio procent av private equity-bolaget EQT.