RNB väljer Candidator DGC som helhetsleverantör

RNB äger några av Sveriges mest välkända klädkedjor, bland dem finns Polarn o. Pyret och Brothers. Nu har RNB valt Candidator DGC som helhetsleverantör av IT till deras 168 butiker i Sverige, Norge och Finland.

Avtalet som precis signerats mellan Candidator DGC och RNB täcker hela RNBs IT-behov. Med Candidator DGC som helhetsleverantör framtidssäkras IT-miljön hos RNB som omfattar bland annat serverinfrastruktur, klientinfrastruktur, kassa- och POS-system. Driften till de 168 butiker i norden levereras från moderna och toppsäkra datahallar, och hela paketeringen är skalbar och flexibel. Tjänsterna har full flexibilitet utifrån RNBs affärsbehov, och användningen kan när som helst skalas upp och ner efter behov.

”Det känns kul att få in en så intressant kund i vår retailsatsning. Vi ser verkligen fram emot detta samarbete och RNB kommer att bli en mycket viktig kund för oss. Vi ska ta RNB in i nästa generations IT och vi ligger redan nu i framkant med att leverera ett avtal som är skalbart efter RNBs affärsbehov. Det är vad vi på Candidator DGC kallar IT på kran.” säger Jan Franzén på Candidator DGC.

”Vår digitalisering med OMNI kanal i fokus har verkligen tagit fart på allvar och vi stärker nu vår IT leverans genom att forma detta partnerskap med Candidator kring vår viktiga IT-driftsleverans. Vår förväntan är att Candidator kommer leverera en hög stabilitet avseende IT-driften och bra förutsättningar för vår kommande IT-utveckling.” säger Carl Franke, CIO RNB.

Jan Franzén, Försäljning Candidator DGC, +46 706 02 16 97, jan.franzen@candidator.se

Carl Franke, CIO RNB, +46 768 87 23 50, carl.franke@rnb.se

Om oss

Candidator DGC är ett framgångsrikt företag inom IT-drift med en omsättning på cirka SEK 1 miljard. Det bildades 2018 då de EQT-ägda företagen Candidator och DGC sammanfördes i en grupp under EQT:s ledning. Under år 2019 kommer bolagen att integreras fullt ut med nytt namn. Den nya koncernen besitter en bredd som spänner över kundanpassade IT-drifttjänster till kompletta outsourcingtjänster på den svenska och nordiska marknaden. Företaget har en kraftig tillväxtagenda och ägs till nittio procent av private equity-bolaget EQT.

Carl Franke, CIO RNB