Candyking anlitar kommunikationsrådgivare inför stundande börsnotering

Candyking som är Nordens ledande aktör inom lösviktsgodis, med de välkända varumärkena Karamellkungen och Parrot’s, anlitar kommunikationsföretagen Fogel & Partners och Oakwood Creative Digital Agency. Fogel & Partners kommer ansvara för att utveckla bolagets strategiska kommunikation och Oakwood Creative för varumärkesarbete, digital strategi och utveckling av ny webbplats.

”Idag är kommunikation en otroligt viktig del av varje affärsprocess, varför det är extra tillfredsställande att få arbeta tillsammans med några av Sveriges mest välrenommerade byråer inom sina respektive områden. Tillsammans med Carnegie och Nordea som finansiella rådgivare tror vi att vi har skapat goda förutsättningar för en framgångsrik noteringsprocess”, säger David von Laskowski, VD och koncernchef på Candyking.

För mer information, kontakta:
David von Laskowski, VD och koncernchef, +46 (0)8 795 03 00

Om Fogel & Partners
Fogel & Partners är en rådgivningsboutique inriktad på strategisk kommunikation. Teamet har mångårig erfarenhet av transaktioner, krishantering och strategisk finansiell kommunikationsrådgivning för företag och ägare. Bolaget verkar på en internationell marknad och arbetar både med nordiska och globala kunder. För mer information, besök www.fogelpartners.se

Om Oakwood Creative Digital Agency
Oakwood Creative är en digital fullservicebyrå med kompetens inom strategi, konceptutveckling, design och utveckling i syfte att skapa engagemang kring sina kunders varumärken, produkter och tjänster. För mer information, besök www.oakwood.se

Candyking grundades 1984 och är den ledande aktören inom lösviktsgodis i Norden, Storbritannien och Irland samt har verksamhet i Polen, Tjeckien, Slovakien och Ungern. Candyking som idag finns på fler än 10 000 försäljningsställen erbjuder butiker ett helhetskoncept som inkluderar produkter, inredning samt tillhörande butiks- och logistiktjänster. Candykings koncept och varumärken inom konfektyr är Candyking, Karamellkungen, Premiyum och Candyking Favourites. Candyking är även den ledande lösviktsaktören inom natursnacks i Sverige och Finland under varumärket Parrot’s. Bolaget hade cirka 1 000 medarbetare och omsatte cirka 1,75 miljarder kronor 2012. Mer information finns tillgänglig på
www.candyking.com

Taggar: