Candyking breddar med nytt koncept genom förvärv av Lilla Fiket

Candyking fortsätter sin satsning på tillväxt genom att erbjuda kunderna nya koncept i butik. Det senaste tillskottet i konceptfloran är Lilla Fiket. Ett nytt och spännande koncept av kakor och kondisprodukter i lösvikt.

– Lilla Fiket är ett naturligt tillskott till våra nuvarande koncept och gör Candyking till en ännu attraktivare leverantör till dagligvaruhandeln, säger Frida Åkerblom, vice koncernchef i Candyking Holding AB. Dessutom passar Lilla Fiket utmärkt in i vår konceptstrategi som är att fortsätta växa genom att erövra nya platser i butik som är lönsamma för både oss och våra kunder.

Denna information gjordes publik den 8 juli 2016 klockan 08.00

För ytterligare information, v g kontakta
Frida Åkerblom
+46 70-752 41 48

Candyking grundades 1984 och är den ledande aktören inom lösviktsgodis i Norden, Storbritannien och Irland samt har verksamhet i Polen. Candyking som idag finns på fler än 9 000 försäljningsställen erbjuder butiker ett helhetskoncept som inkluderar produkter, inredning samt tillhörande butiks- och logistiktjänster. Candykings koncept och varumärken inom konfektyr är Candyking, Karamellkungen och Candyking Favourites. Candyking är även en ledande lösviktsaktör inom natursnacks i Sverige och Finland under varumärket Parrots. Bolaget omsatte cirka 1,5 miljarder kronor 2015. Mer information finns tillgänglig på www.candyking.com.