Candyking lanserar PROPERCORN på den svenska marknaden

PROPERCORN All Packs print 1PROPERCORN All Packs print 1PROPERCORN är ett av Storbritanniens snabbaste växande snacks-varumärken, tillgängligt i 10 länder runt om i Europa. Nu lanseras äntligen varumärket i Sverige med Candyking som distributionspartner. PROPERCORN är marknadsledande och snabbast växande inom kategorin premium-popcorn och med deras unika och färgglada förpackningar kommer även svenska marknaden växa inom segmentet nyttigare snacks. Det flerfaldigt belönade och glutenfria popcornmärket förväntas att sälja över 30 miljoner påsar över hela Europa i år.

-          Vi är oerhört stolta att få addera ett så starkt varumärke till vår portfölj. PROPERCORN fyller ett hål på den svenska marknaden, som idag saknar ett premium-varumärke inom popcornsegmentet, säger Frida Åkerblom VD Candyking Sverige

PROPERCORN grundades 2011 av den 32-åringa entreprenören Cassandra Stavrou, med målet att inte behöva kompromissa mellan hälsa och smak. PROPERCORNs produkter är vegetariska och innehåller endast naturliga ingredienser, dessutom innehåller varje påse färre än 130 kalorier.

-          Vi kunde inte vara mer exalterade över att dela våra popcorn med konsumenter som efterfrågar snacks med både god smak så väl som ett nyttigare alternativ, och vi vet att Candyking kommer vara den perfekta partnern att hjälpa oss på den här resan.” säger PROPERCONs grundare Cassandra Stavrou.

PROPERCORN erbjuder sex spännande smaker, däribland Sour Cream & Black Pepper, Sweet & Salty, and Sweet Coconut & Vanilla.

PROPERCORN kommer finnas tillgängligt i handeln från början av 2017.

För all kontakt gällande försäljning vänligen kontakta info@candyking.com eller besök www.propercorn.com för mer information.

För ytterligare information, v g kontakta

Frida Åkerblom 070-752 41 48

Candyking grundades 1984 och är den ledande aktören inom lösviktsgodis i Norden, Storbritannien och Irland samt har verksamhet i Polen. Candyking som idag finns på fler än 9 000 försäljningsställen erbjuder butiker ett helhetskoncept som inkluderar produkter, inredning samt tillhörande butiks- och logistiktjänster. Candykings koncept och varumärken inom konfektyr är Candyking, Karamellkungen och Candyking Favourites. Candyking är även en ledande lösviktsaktör inom natursnacks i Sverige och Finland under varumärket Parrots. Bolaget omsatte cirka 1,5 miljarder kronor 2015. Mer information finns tillgänglig på www.candyking.com.PROPERCORN All Packs print 1PROPERCORN All Packs print 1PROPERCORN All Packs print 1

För ytterligare information, v g kontakta

Frida Åkerblom 070-752 41 48

Citat

Frida Åkerblom VD Candyking Sverige
PROPERCORNs grundare Cassandra Stavrou.