Candyking tecknar treårskontrakt med Rema 1000 i Norge

Candyking, Nordens ledande aktör inom lösviktsgodis, och Rema 1000, en av Norges ledande dagligvarukedjor, fortsätter det framgångsrika samarbetet och tecknar ett nytt treårigt avtal. Avtalet omfattar kedjorna Rema 1000 och Bunnpris som tillsammans utgör cirka 27% av den norska dagligvarumarknaden.

Rema 1000 och Candyking har de senaste tre åren framgångsrikt utvecklat kategorin tillsammans vilket starkt bidragit till att Rema 1000 idag är ledande på den norska marknaden för lösviktsgodis.

Norge är idag Candykings näst största marknad och Rema 1000 en av våra viktigaste kunder.

”Det är ett styrkebesked att vi har förlängt vårt framgångsrika samarbete med Rema 1000 för en period på tre år. Vi ser fortsatt tillväxtpotential på den norska marknaden i och med att vi nu säkerställer vår starka ställning”, säger Fredrik von Oelreich, VD och koncernchef på Candyking.

För mer information, kontakta:

Candyking grundades 1984 och är den ledande aktören inom lösviktsgodis i Norden, Storbritannien, Irland och Polen samt är verksam i andra exportmarknader. Candyking som idag finns på fler än 10 000 försäljningsställen erbjuder butiker ett helhetskoncept som inkluderar produkter, inredning samt tillhörande butiks- och logistiktjänster. Candykings koncept och varumärken inom konfektyr är Candyking, Karamellkungen, Premiyum och Candyking Favourites. Candyking är även den ledande lösviktsaktören inom natursnacks i Sverige och Finland under varumärket Parrot’s. Bolaget hade cirka 1 000 medarbetare och omsatte cirka 1,8 miljarder kronor 2013. Mer information finns tillgänglig på www.candyking.com.