Karamellkungen lanserar minipåsar i lösgodishyllan

Karamellkungen har under våren lanserat nya lösgodispåsar i miniformat. De nya påsarna rymmer endast cirka 25% av den ordinarie påsens volym.

Karamellkungen har de senaste 30 åren stått för valfrihet inom konfektyrkategorin. I och med lanseringen av små påsar utökas valfriheten ytterligare och konsumenten kan nu välja mellan tre olika storlekar på påsar. Den större påsen passar bra till fest medan den nya minipåsen passar utmärkt till lördagsgodiset eller det lilla spontanköpet.

• De nya påsarna är en av flera åtgärder vi nu genomför med syfte att tillgodose konsumenternas önskemål kring lösviktsgodis. Reaktionerna från konsumenter i sociala medier har varit väldigt positiva, säger Henrik Jacobson, marknadschef på Candyking.

De nya påsarna finns idag i ca hälften av Karamellkungens 1000 butiker men syftet är att samtliga butiker ska ha dessa i sitt utbud inom kort.

För mer information, kontakta:
Henrik Jacobson, Marknadschef Candyking, +46 (0)8 795 03 00, +46 (0)708 79 50 66

Candyking grundades 1984 och är den ledande aktören inom lösviktsgodis i Norden, Storbritannien och Irland samt har verksamhet i Polen. Candyking som idag finns på fler än 9 000 försäljningsställen erbjuder butiker ett helhetskoncept som inkluderar produkter, inredning samt tillhörande butiks- och logistiktjänster. Candykings koncept och varumärken inom konfektyr är Candyking, Karamellkungen, Premiyum och Candyking Favourites. Candyking är även den ledande lösviktsaktören inom natursnacks i Sverige och Finland under varumärket Parrot’s. Bolaget omsatte cirka 1,8 miljarder kronor 2014. Mer information finns tillgänglig på www.candyking.com.