Ny CFO utsedd för Candyking Holding AB

Frida Åkerblom, ansvarig för Group Business Control sedan 2011, har utnämnts till ny CFO & VP Business support från och med 1 augusti, 2014. Candykings nuvarande CFO & VP Business support, Johan Lindgren, har efter drygt fyra år beslutat sig för att lämna Candyking och börja som CFO för Arriva Sverige AB.

Informationen lämnades för offentliggörande den 27 juni 2014, kl. 19.30.

För mer information, vänligen kontakta: Fredrik von Oelreich, VD och koncernchef, +46 (0)8 795 03 00

Candyking grundades 1984 och är den ledande aktören inom lösviktsgodis i Norden, Storbritannien och Irland samt har verksamhet i Polen. Candyking som idag finns på fler än 10 000 försäljningsställen erbjuder butiker ett helhetskoncept som inkluderar produkter, inredning samt tillhörande butiks- och logistiktjänster. Candykings koncept och varumärken inom konfektyr är Candyking, Karamellkungen, Premiyum och Candyking Favourites. Candyking är även den ledande lösviktsaktören inom natursnacks i Sverige och Finland under varumärket Parrot’s. Bolaget har 1 000 medarbetare och omsatte cirka 1,75 miljarder kronor 2012. Mer information finns tillgänglig på www.candyking.com