Ny styrelse i Candyking Holding AB (publ)

Mot bakgrund av den inställda börsintroduktionen av Candyking Holding AB (publ) har Mats G. Jansson, Helene Biström, Mats Holgerson samt Per-Morthen Johannessen begärt utträde ur företagets styrelse. Candykings bolagsstämma har därför utsett ny styrelse. Den nya styrelsen består av Jan Ohlsson (ordförande) omval, Fredrik von Oelreich, omval, Niklas Sloutski, nyval, Bernt Lindberg, nyval, samt Kurt Aldén, nyval.

För ytterligare information, v g kontakta:
Jan Ohlsson, 070-515 69 15 eller jan.ohlsson@accentequity.se

Candyking grundades 1984 och är den ledande aktören inom lösviktsgodis i Norden, Storbritannien och Irland samt har verksamhet i Polen, Tjeckien, Slovakien och Ungern. Candyking som idag finns på fler än 10 000 försäljningsställen erbjuder butiker ett helhetskoncept som inkluderar produkter, inredning samt tillhörande butiks- och logistiktjänster. Candykings koncept och varumärken inom konfektyr är Candyking, Karamellkungen, Premiyum och Candyking Favourites. Candyking är även den ledande lösviktsaktören inom natursnacks i Sverige och Finland under varumärket Parrot’s. Bolaget hade cirka 1 000 medarbetare och omsatte cirka 1,75 miljarder kronor 2012. Mer information finns tillgänglig på
www.candyking.com