Organisationsförändringar på Candyking

Frida Åkerblom, CFO för Candykingkoncernen, har utnämnts till Vice VD för koncernen samt Landschef för Sverige. Hans Pettersson Ekonomichef sedan 2011, har samtidigt utnämnts till tillförordnad CFO. Nuvarande chef för den svenska verksamheten, Jerker Bluhme, har valt att lämna bolaget i samband med omorganisationen. Den nya organisationen träder i kraft den 1 februari.

Informationen lämnades för offentliggörande den 21 januari 2016, kl. 15.00.

Candyking grundades 1984 och är den ledande aktören inom lösviktsgodis i Norden, Storbritannien och Irland samt har verksamhet i Polen. Candyking som idag finns på fler än 9 000 försäljningsställen erbjuder butiker ett helhetskoncept som inkluderar produkter, inredning samt tillhörande butiks- och logistiktjänster. Candykings koncept och varumärken inom konfektyr är Candyking, Karamellkungen och Candyking Favourites. Candyking är även en ledande lösviktsaktör inom natursnacks i Sverige och Finland under varumärket Parrot’s. Bolaget omsatte cirka 1,8 miljarder kronor 2014. Mer information finns tillgänglig på www.candyking.com.